شناسهٔ خبر: 54788960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارائه خدمات درمانی به ۲ هزار زوج نابارور در سمنان/ مرکز آی.وی.اف علوم پزشکی سمنان توسعه می‌یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بهره‌مندی بیش از ۲ هزار زوج نابارور از خدمات مرکز درمان ناباروری این دانشگاه خبر داد و گفت: ارتقای مرکز درمان آی.وی.اف در طرح‌های توسعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرکز درمان ناباروری این دانشگاه با حضور تیم پزشکی منسجم در مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی امیرالمؤمنین (ع) سمنان از دهه ۷۰ تاکنون در حال خدمت‌رسانی به زوج‌های نابارور است.

وی اضافه کرد: در مرکز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، فلوشیپ‌های فوق‌تخصص نازایی، جنین‌شناس، مامایی، متخصص ژنتیک و متخصص اورولوژی در حال درمان زوج‌های نابارور هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: در ابتدا زوج‌های نابارور باید به کلینیک ناباروری این مرکز مراجعه کنند که در سال گذشته در کلینیک نازایی این دانشگاه حدود 2 هزار ویزیت انجام شده است.

قدس با اشاره بر اینکه در این مرکز زوج‌های نابارور از طریق دو روش درمان با دارو و انجام عمل جراحی معالجه می‌شوند، گفت: ۸۰ تا ۱۰۰ زوج از طریق مصرف دارو و ۱۰۰ تا ۱۲۰ زوج نیز با اعمال جراحی بارور می‌شوند.

وی گفت: تمامی خدمات ازجمله اعمال جراحی، عکس‌های رنگی رحم، لاپاراسکوپی برای بیماری‌های زنان و اورولوژی و واریکوسل در همین مرکز انجام می‌شود و آمار ارائه‌شده ناشی از فعالیت‌های درمانی این مرکز بوده که برابر با استانداردهای جهانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: درمان از طریق آی.وی.اف، سی و چهار درصد موفقیت‌آمیز است و ارتقای این مرکز در طرح‌های توسعه دانشگاه قرار دارد که در فضایی بزرگ‌تر و مناسب‌تر آماده ارائه خدمت به مردم هم‌استانی و زوج‌های سایر استان‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما