شناسهٔ خبر: 54788855 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کارشناس و مسئول اعزام ثبت نام زائران حج و زیارت کردستان خبر داد:

اعزام ۴۴۵ نفر زائر کردستانی به سرزمین وحی

شاه‌محمدنژاد از اعزام ۴۴۵ نفر زائر کردستانی به سرزمین وحی خبر داد و گفت: این تعداد زائر، در قالب پنج کاروان به خانه خدا اعزام خواهند شد.

صاحب‌خبر -

هیوا شاه محمدنژاد کارشناس و مسئول اعزام ثبت نام زائران حج و زیارت کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار داشت: در سال جاری تعداد ۴۴۵نفر زائر به همراه ۱۷ نفر عوامل اجرایی عازم سرزمین وحی می‌شوند.

 

 

وی افزود: همچنین این تعداد ۴۴۵ نفر زائر که همرا ه با عوامل اجرایی ۴۶۲نفر، در قالب پنج کاروان به خانه خدا اعزام خواهند شد.

 

 

این مقام مسئول تصریح کرد: تمام پنج کاروان استان آمادگی لازم برای حج تمتع را دارند و واکسیناسیون زائران نیز به طور کامل انجام شده است.

 

 

وی افزود: اولین کاروان حج تمتع استان کردستان روز گذشته با ۱۴۰ نفر از حجاج شهرستان بانه  عازم سرزمین وحی شد.

 

 

شاه محمد نژاد در ادامه با اشاره به ساعت و تاریخ حرکت کاروان زائران سنندجی، اظهار داشت: امشب  ساعت ۱۰، از استادیوم ۲۲گولان سنندج  کاروان زائران سنندجی به سمت همدان حرکت خواهند کرد که از طریق فرودگاه همدان عازم جده خواهند شد.

 

 

وی افزود: همچنین کاروان‌های بعدی استان نیز از طریق فرودگاه همدان عازم سرزمین وحی می‌شوند.

 

 

مسئول اعزام و ثبت نام زائران حج و زيارت استان كردستان در ادامه حج را يكی از فروعات دين اسلام دانست و افزود: در آيات الهی همواره بر اهميت اين فريضه عبادی و سياسی تاكيد شده است.

 

 

وی بيان كرد: در واقع حج كنگره بزرگی است كه علاوه بر اينكه موجب خودسازی انسان ها می شود روح آنها را نيز تعالی می بخشد و پيامدهای سياسی، اقتصادی و فرهنگی را نيز در بردارد.

 

 

شاه محمدنژاد در پايان سخنانش يادآور شد: حج ابراهيمی، حج آغاز تحول، انقلاب و دگرگونی است، اميدواريم كه حاجيان ايرانی با دست پر و بهره‌گيری از معنويات الهی به كشور بازگردند.

پایان پیام/713

نظر شما