شناسهٔ خبر: 54788586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تحقق ۹۶ درصدی ایجاد اشتغال در گیلان/بیش از ۳۰ هزار اشتغال در گیلان ایجاد می‌شود

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گیلان تعهد ایجاد اشتغال در استان گیلان توسط اداره کل تعاون را بیش از ۳۰ هزار شغل در سال جدید دانست و گفت: تعهد ایجاد اشتغال در سال جدید ۳۰ هزار و ۹۰۴ و در گذشته ۲۱ هزار و ۲۹۵ مورد بوده است که ۹۶ درصد آن محقق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیاوش آقاجانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل تعاون با بیان اینکه مدیران باید خود را پاسخگو به مردم و اصحاب رسانه بدانند، اظهار کرد: اصحاب رسانه پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان بوده و پاسخگویی به رسانه در واقع جلب اعتماد مردم در جامعه است. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به انجام سریع امور در اداره کل تعاون در استان گیلان گفت: به محض قبول مسؤولیت برنامه‌ها انتصابات را سریع انجام داده و در پنج ماه امسال ۲۰ انتصاب با اهداف رشد و ارتقا بخش کیفی در اداره کل تعاون انجام شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به هدف از تشکیل وزارت‌خانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: تدوین برنامه‌ها، ارتقا کیفیت خدمات و توزیع عادلانه منابع بین ادارات مختلف از جمله اهداف تشکیل این
وزارت خانه  در تمامی شهرستان‌های گیلان است. 

آقاجانی با قدردانی از حمایت نهادهای مختلف از اداره کل تعاون بیان کرد: حمایت‌ها از شخص بنده و مجموعه اداره کل تعاون پس از انتصاب زیاد بوده و همین امر منجر پیشرفت‌ور امور شده است. 

وی با رویکرد تقابلی را تضاد رویکرد تعاملی و پیشرفت دانست و افزود: با رویکرد تقابلی هیچ موفقتی حاصل نمی‌شود به این منظور در اداره کل تعاون  با مردم و سایر دستگاه‌ها رویکرد تعاملی را حفظ کرده و در این راه از هیج‌تلاشی دریغ نشده است. 

رسالت اداره کل تعاون مسائل مربوط به تعاون است
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان وظایف این اداره کل را منوط به یک حوزه خاص ندانست و گفت: در اداره کل تعاون با وظایف و تکالیف بسیاری در حوزه اشتغال، کار، مسکن، آموزش و پرورش و مابقی تخصص‌ها مثل صیادی و کشاورزی مواجه هستیم. 

آقاجانی با بیان اینکه رسالت اصلی اداره کل تعاون حوزه‌های مرتبط با حوزه تعاون است، تصریح کرد: در چند ماه اخیر و در شهرستان‌های گیلان سه انتخابات  هزار نفره برگزار شده لذا اگر عملکرد درست و نگاه به آینده باشد می‌توان موفقیت رسیده و آمار را  به سمت افزایش سوق داد. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به مردم داری و حفظ کرامت انسانی در وزارت کار، تعاون و  رفاه اجتماعی بیان کرد: باید به این باور رسید که رشد شاخص را مردم باید آن را به درستی حس کنند به  دلیل باید سعی کرد تا حس مردم نسبت به اداره کل تعاون مثبت باشد. 

تعاونی‌های مسکن به وظایف خود عمل نکردند 
به گفته مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان در بخش تعاون هدف اصلی، ترویج نتیجه محور بخش تعاون بوده است لذا اگر سعی داریم به سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد برسیم باید از ظرفیت تعاونی‌های موفق به درستی استفاده شود. 

آقاجانی تعاون را عدالت محور‌ترین بخش اقتصاد معرفی کرد و افزود: اگر تولید ثروت و تولید عدالت محور در کنار هم باشند به هدف عالی در حوزه تعاون خواهیم رسید. 

وی با انتقاد از عملکرد تعاونی‌های مسکن مهر در استان گیلان گفت: در بحث تعاونی‌های مسکن مهر که پروژه‌های نیمه کاره دارند برای اداره کل تعاون دارای اهمیت است ولی متأسفانه در سالیان گذشته در این حوزه به خوبی عمل نشده و بسیاری  از مسکن کارها خالی هستند در حالی که مبالغ زیادی از آنان اخذ شده است. 

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گیلان، تعاونی توسعه تعاون را دارای ظرفیت خوبی در حوزه اداره کل تعاون دانست و افزود: تعاونی توسعه عمران وقت و انرژی بسیار زیادی را از ما گرفته است زیرا باید نیمی از شهر عضو آن تعاونی باشند به این منظور  تلاش‌شد تا تعاونی توسعه عمران  تشکیل شود. 

آقاجانی با بیان اینکه نگاه اداره کل تعاون به کارگران نگاهی دلسوزانه است، گفت: در حوزه روابط کار صیانت از نیروی کار مهمترین اهداف اداره کل تعاون است و در این راه نگاه اداره کل تعاون نگاه پدرانه به کارگران است. 

وی با اشاره به افزایش حقوق کارگران در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: افزایش حقوق کارگران که اتفاق افتاد باعث ایجاد انگیزه در بین نیروی کار شده است به طوری که با ریزش نیروی کار رو به رو شدیم.

مدیرکل کار،   تعاون و رفاه اجتماعی گیلان از با تاکید برعدم وجود تنش در بین شورای اسلامی کار در استان گیلان بیان کرد: شورای اسلامی کار با حمایت کارفرما باید با روحیه اقناعی تشکیل شود که این مهم در گیلان انجام و خوشبختانه رویکردها مثبت است و دیگر تنش‌های سابق در شورای اسلامی کار وجود ندارد. 

حمایت از ۲۵ رشته ورزشی در گیلان 
آقاجانی با اشاره به آغاز طرح ورود نظارتی بر انجمن‌های صنفی گفت: این امر منجر به پیشرفت امور در تمامی صنوف در سرتاسر تستان می‌شود لذا این طرح با تلاش‌های صورت گرفته تا پایان هفته آغاز می‌شود. 

وی با بیان اینکه حوزه امور اجتماعی اداره کل تعاون  بسیار گسترده است، افزود: مردمی‌سازی یارانه طرح بسیار بزرگ در جمهوری اسلامی بوده است و در این مدت هفت هزار نفر  در خصوص مردمی‌سازی یارانه مراجعه کننده داریم که با راه اندازی سایت‌های مختلف با مشکلاتی مواجه شده است.

بنا بر اعلام مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان ریشه کنی فقر به دست وزارت خانه تعاون و رفاه اجتماعی یک اصل مهم است لذا در گیلان هفت هزار و ۵۰۰  فقیر شناسایی شدند که با حمایت‌های سازمان‌های مختلف باید حمایت شوند. 

آقاجانی با تاکید بر لزوم توجه به انجمن‌های ورزش‌های کارگری در گیلان بیان کرد: ۲۵ انجمنی ورزشی در قالب ۲۵ رشته ورزشی کارگری در استان گیلان وجود دارد که فعالیت خود را بعضا به شکل حرفه‌ای دنبال می‌کنند. 

وی تعهد ایجاد اشتغال در استان گیلان توسط اداره کل تعاون را بیش ز ۳۰ هزار  شغل در سال جدید دانست و گفت: تعهد ایجاد اشتغال در سال جدید ۳۰هزار و ۹۰۴  و  در گذشته ۲۱ هزار و ۲۹۵ مورد بوده است که ۹۶ درصد آن محقق  محقق و در تلاشیم تا در سال جدید ۱۰۰ درصد تحقق یابد. 

تلاش برای فعال کردن واحدهای تولیدی راکد 
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان راه‌اندازی صنایع راکد و نیمه فعال استان را یکی از مهم‌ترین اهداف این اداره کل دانست و تصریح کرد: گیلان به لحاظ تولید دارای ظرفیت و امکانات بسیار خوبی است ولی با این حال ۷۰۰ واحد راکد و نیمه راکد در این استان وجود دارد که درتلاشیم بخشی از این واحدها را احیا کنیم.

آقاجانی با اشاره به ایجاد اشتغال خانگی برای ۴۰۰ نفر در استان گیلان در سال جدید افزود: در سال گذشته و در سه ماهه نخست برای ۶۰ نفر و در سه ماهه سال جدید برای ۴۰۰ نفر اشتغال خانگی ایجاد شده است که این به دلیل فراهم آوری سامانه اطلس کسب و کار است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظر شما