شناسهٔ خبر: 54788577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

حدود ۸۰ درصد افراد استثنایی جذب مدارس شده‌اند

زینب شهریاری

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد دانش آموزان استثنایی جذب مدارس شده‌اند، بر لزوم ایجاد امکانات برای جذب باقیمانده این دانش‌آموزان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

دکتر حمید طریفی بعد از ظهر یکشنبه ۵ تیر در جلسه شورای شهر شیراز گفت: آموزش و پرورش محور توسعه و تربیت نسل تمدن ساز آینده کشور است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: آموزش و پرورش به دنبال تربیت انسانی به عنوان محور توسعه است.

طریفی با اشاره به نسل تمدن ساز گفت: خردمندی، متخلق به اخلاق نیک، ارزش آفرینی جزء ویژگی‌های این نسل است که آموزش و پرورش به دنبال تحقق آن است.

او با اشاره به حیطه وظایف شورای شهر عنوان کرد: در راستای توسعه شهر باید توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را هم مدنظر داشت.

ظریفی همچنین با اشاره به راهبرد شماره پنج سند آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بدون مشارکت و تعامل با سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها نمی‌تواند رسالت خود را کامل کند بنابراین باید مشارکت اثربخش بین دستگاه‌ها ایجاد شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: شورای شهر مجموعه‌ای اثرگذار در امر تعلیم و تربیت بوده که می‌تواند کنار آموزش و پرورش نقش موثری داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: ثمره همکاری شورای شهر و شورای آموزش و پرورش در مدارس و تربیت دانش آموزان خواهد بود.

طریفی با اشاره به جامعه ۱۰ الی ۱۵ درصدی معلولین گفت: این افراد بخاطر نبود زیرساخت‌های مناسب، در جامعه زیاد مشاهده نمی‌شوند بنابراین باید جامعه و محیط را مناسب سازی کنیم تا تحرکشان را شاهد باشیم. 

او خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد دانش آموزان استثنایی جذب مدارس هستند و باید امکاناتی را فراهم کنیم تا دیگر دانش آموزان استثنایی هم از آموزش بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: مدرسه برای دانش آموزان معلول مامنی امن ومنشاء حیات اجتماعی آنان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما