شناسهٔ خبر: 54788352 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

واکنش رئیس دورتموند به اولی هوینس

فوتبال آلمان به سرمایه‌دارهای بزرگ هدیه نمی‌شود

رئیس باشگاه دورتموند با انتقاد از صحبت‌های اخیر اولی هوینس، رئیس افتخاری بایرن مونیخ، می‌گوید فرمول مالکیت باشگاه‌های آلمانی تغییر نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، هانس یواخیم واتزکه، رئیس باشگاه بوروسیا دورتموند و رئیس هیئت سرپرستی بوندس‌لیگا، با حمایت از سیستم مالکیت باشگاه‌های فوتبال آلمان، که به فرمول 50+1 معروف است، گفت این سیستم تغییری نخواهد کرد. او به صحبت‌های اخیر اولی هوینس، رئیس افتخاری بایرن مونیخ، که به سیستم 50+1 انتقاداتی وارد کرده بود اشاره کرد و گفت تا زمانی که در فوتبال آلمان حضور دارد اجازه تغییر سیستم را نخواهد داد.

واتزکه در گفتگو با روزنامه آلمانی بیلد گفت:" صحبت کردن درباره فرمول 50+1 بی‌معنی است. چرا که تا زمانی که من رئیس هیئت سرپرستی بوندس‌لیگا هستم این قانون تغییر نخواهد کرد. هیچکس در این باره شک نکند".

واتزکه در واکنش به صحبت‌های اخیر اولی هوینس، رئیس سابق و رئیس افتخاری فعلی باشگاه بایرن مونیخ، به میدان آمد. هیونتس اخیرا گفته بود فرمول 50+1 مانع ورود سرمایه‌گذاران خارجی به باشگاه‌های آلمانی شده و فوتبال این کشور را عقب نگه داشته است.

فرمول 50+1 به قانونی در فوتبال آلمان گفته می‌شود که به موجب آن، در هر باشگاه فوتبال که در بوندس‌لیگا حضور دارد، حداقل 50درصد از سهام باشگاه بعلاوه یک سهم باید در اختیار اعضای حقیقی باشگاه باشد. این قانون با هدف جلوگیری از افتادن مالکیت باشگاه‌ها به دست سرمایه‌‌داران بزرگ یا تراست‌ها تنظیم شده است.

واتزکه نگرانی‌های هوینس را ناوارد دانست و آنها را «چرند» توصیف کرد. او با اشاره به اینکه باشگاه‌های آلمانی با توجه به نتایج اخیرشان در رقابت‌های اروپایی ثابت کرده‌اند که می‌توانند در بالاترین سطح رقابت کنند، به روزنامه بیلد گفت:" یکی از دلایلی که حرف من را ثابت می‌کند قهرمانی آینتراخت فرانکفورت در لیگ اروپا است. البته این تنها دلیل نیست. همین که رئال مادرید قهرمان چمپیونزلیگ شده هم حرف من را تایید می‌کند. چرا که رئال مادرید مثال واضحی از فرمول 50+1 است که حتی رئیسش با رای اعضای باشگاه تعیین می‌شود".

نظر شما