شناسهٔ خبر: 54787300 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

بهترین شهر شمالی کشور برای خرید ویلا کدام است؟

صاحب‌خبر -
براساس یکسری قوانین انتخاب ویلا در شهرهای مختلف دارای معیارهای متفاوتی است.
•    جهت خرید ویلا باتوجه به مناطق شناخته شده توسط مسافران مانند شهرستان نور، محمودآباد، آمل، نمک آبرود، رامسر، بهشهر و... سایر شهرهای مختلف هم دارای معیارهایی برای انتخاب در خرید ویلا هستند که هنگام خرید مورد توجه قرار می‌گیرند.
•    برخی از شهرهای شمالی که معمولا پر رفت و آمد هستند ممکن است مورد رضایت مشتری برای خرید ویلا نباشند زیرا در برخی شرایط یکسری ناهنجاری‌هایی ایجاد می‌شود از جمله مشکل در رفت و آمد با توجه به ازدحام جمعیت ترافیک، آلودگی هوا، ایجاد آلودگی صوتی و.. می‌شود.
•    در صورتیکه می‌خواهید در زمان مشخصی که قصد سکونت در ویلا را داشته باشید مسیر رفت و آمد دارای ترافیک سنگین باشد و رفت و آمد زمانبر و طاقت فرسا شود.
•    از جمله عواملی که برای قیمت گذاری در خرید و فروش ویلا مهم هستند می‌توان به رعایت اصول ایمنی در ساخت و ساز و همچنین معماری منحصر به فرد اشاره کرد، امام مهمترین آنها امکان سنجی نیازهای مشتری می‌باشد که باید به آنها توجه ویژه ای نمود.
با توجه به موارد ذکر شده یکی از عواملی که برای تعیین قیمت ویلا تاثیر بسزایی دارد موقعیت جغرافیایی ویلا، فاصله ویلا از شهر، سهولت دسترسی به امکانات رفاهی از جمله آب، برق و.. و همچنین دسترسی به ساحل می‌باشد. هرچه  مسافت ویلا از شهر کوتاه تر باشد و همچنین دارای امکانات رفاهی باشد قیمت خرید بالاتر است.
با شهرهای شمالی کشور بیشتر آشنا شوید

حتما قبل از خرید ویلا در شهرهای شمالی به نکات زیر توجه کنید:
در مرحله اولیه هدف خود از خرید ویلا در شهر شمالی را مشخص کنید اهداف شما از خرید ویلای شمالی می‌تواند دسترسی به ساحل زیبا، داشتن یک محیط بسیار جذاب، سکونت در منطقه خوش آب و هوا و.. باشد.
قطعا شما به عنوان خریدار ویلا به دنبال شهری هستید که دارای آب و هوای خوب، دسترسی به امکانات مطلوب از جمله آب، برق و.. ، دسترسی آسان به ساحل، سهولت رفت و آمد در شهر، عدم آلودگی هوا و... است.
شهرهای شمالی از جمله رامسر، متل قو، نمک آبرود، نوشهر و.. از حیث جاذبه زیبای طبیعت و دسترسی آسان به تلکابین و... مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرند. از جمله مزیت مهمی که شهرهای استان مازندارن دارند نزدیکی به پایتخت کشور است.

استان مازندران به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود:
بخش شرقی: شامل شهرستان‌های از جمله چمستان، نوشهر، رامسر، چالوس، آمل و.. می‌باشد، لازم به ذکر است یکی از مزیت‌های این شهرستان‌ها وجود کوتاه ترین مسیر رفت و آمد به تهران است. بدین دلیل این شهرها بیشتر برای خرید ویلا مورد توجه خریداران است.
بخش غربی: شامل شهرستان‌های گلوگاه تا بابل است، برعکس شهرستان‌های شرقی بدلیل افزایش مسافت تا تهران و برخی دیگر از ملاک‌های خریدارن کمتر مورد توجه قرار میگیرند.



چرا شهرستان‌های ساحلی و غربی استان مازندران از محبوبیت خاصی برخوردار هستند؟
برای خرید ویلا در استان مازندران، بخش غربی به سه قسمت تقسیم می‌شود:
بخش اول: برای خرید ویلا ساحلی، جنگلی و.. بسیار مناسب است این بخش شامل شهرهایی از جمله آمل، چسمتان، رامسر و... می‌باشد. همچنین شهرستان چمستان محبوب ترین شهر برای خرید ویلا است.
بخش دوم: شامل شهرستان‌هایی از جمله نمک آبرود، متل قو و.. است. یکی از مزایای این شهرستان‌ها دارا بودن مسافت کم به شهر تهران می‌باشد. معمولا افراد ساکن تهران برای گذراندن اوقات فراغت خود در این شهرستان‌ها خرید ویلا را انجام می‌دهند.
بخش سوم: شامل شهرستان زیبای رامسر است، شهری بسیار خوش آب و هوا، دارای جاذبه‌های تفریحی بسیار زیبا و منحصر به فرد و... می‌باشد.

سرمایه گذاری از طریق خرید ویلا
در صورتیکه هدف شما از خرید ویلا صرفا سرمایه گذاری است توصیه می‌شود شهری را انتخاب کنید که سالانه بیشترین مسافر را داشته باشد، با سپردن ویلای اجاره ای به مسافرین سود بسیار عالی در پی دارد، از جمله شهرستان‌هایی که می‌توان برای خرید ویلا با هدف سرمایه گذاری خریداری کرد می‌توان به شهر زیبای متل قو، نمک آبرود، رامسر و ... اشاره کرد.

نکات بسیار مهم در خرید ویلا
برای مسافرت در فصل تابستان به شهرهای شمالی کشور و خرید ویلا کدام شهر مناسب تر است؟
در صورتیکه فقط در فصل تابستان قصد مسافرت و اقامت کوتاه مدت به شهرهای شمالی کشور را دارید بدلیل وجود هوای شرجی و طاقت فرسا بهترین انتخاب برای خرید ویلا انتخاب ویلا در شهرهای کوهستانی و دارای ارتفاع از جمله سواد کوه است.

ویژگی و تفاوت شهرستان‌های استان مازندران
•    آب و هوای شهر
•    ساحلی یا جنگلی بودن
•    میزان فاصله شهر تا تهران
•    سهولت رفت و آمد به سایر شهرستان‌ها
•    زیبایی بافت شهر
•    وضعیت رفاهی شهر و...



نتیجه گیری
در صورتیکه قصد خرید ویلا در شهرهای شمالی کشور را دارید شهرهای ساحلی استان مازندران بسیار مناسب هستند، حتما مواردی همچون ساخت و ساز طبق اصول فنی و ایمنی، فاصله ویلا از شهر، امکانات رفاهی، سرمایه اولیه جهت خرید و... را مدنظر داشته باشید
در این مبحث تمرکز ما شهرستان‌های ساحلی استان مازندران است البته سایر شهرهای شمالی از جمله شهرستان‌های استان گیلان و گلستان چشم انداز‌های بسیار عالی دارند. اما خرید ویلا در شهرستان‌های استان مازندارن از نظر اقتصادی رونق بیشتری نسبت به سایر شهرهای دیگر دارد.
 

نظر شما