شناسهٔ خبر: 54787087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر فنی استانداری:

بافت‌های فرسوده کرمانشاه گرفتار رکود و بن‌بست شده است

مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه گفت: بافت‌های فرسوده کرمانشاه باید از بن بست فعلی خارج شود.

صاحب‌خبر -

محسن ارجمندی در نشست بررسی بافت فرسوده کرمانشاه، گفت: متاسفانه بافت‌های فرسوده کرمانشاه سال‌هاست در یک رکود و بن بست گرفتار شده و باید با ارائه راهکارها و مشوق های مناسب از این وضعیت رهایی یابند.

وی عنوان کرد: استاندار کرمانشاه در آخرین نشست شورای مسکن استان خواهان بررسی و ارایه مشوق های تازه برای احیای بافت‌های فرسوده استان و به ویژه شهر کرمانشاه و ایجاد یک تحول مثبت در وضعیت نامناسب فعلی شد.

وی افزود: وجود تعداد زیادی واحد مسکونی با متراژ بسیار پایین در بافت‌های فرسوده یکی از موانع رونق ساخت و ساز در این بافت‌ها است که با تشویق مالکین این واحدها برای مشارکت در ساخت پروژهای مسکونی و تجمیع آنها، می توان به حل این مشکل کمک کرد.

 ارجمندی مهیا کردن بسترها برای ورود سرمایه گذاران را یکی دیگر از راهکارهای اثرگذار دانست و گفت: ترغیب افراد برای سرمایه گذاری در بافت های فرسوده نیازمند ارائه مشوق های مناسب همچون کاهش هزینه انشعابات و ماده صد، افزایش تراکم، ارائه تسهیلات مناسب و ... است که باید از طریق شورای مسکن و کمیسیون ماده ۵ تصویب و ارائه شود.

 مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: فراهم شدن بسترها برای رونق ساخت و ساز در بافت های فرسوده به پویایی اقتصادی و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق کمک می کند.

انتهای پیام

نظر شما