شناسهٔ خبر: 54785658 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

موبایل و تبلت

تولید یک گوشی که در ۱۲ دقیقه فول شارژ خواهد شد

گوشی IQOO ۱۰ Pro توانایی فول شارژ شدن در ۱۲ دقیقه را دارد.

صاحب‌خبر -

گوشی IQOO ۱۰ Pro که ماه آینده میلادی عرضه می شود، از فناوری شارژ سریع ۲۰۰ واتی پشتیبانی می کند که به لطف آن تنها در ۱۲ دقیقه فول شارژ می شود!

افشاگر مشهور چینی که با نام [email protected] شناخته می شود، می گوید که ویوو کمپین تبلیغاتی شارژر پرسرعت ۲۰۰ واتی (۲۰ ولت/ ۱۰ آمپری) خودش را آغاز کرده است. این یعنی بزودی قرار است این شارژر را وارد بازار کند. بر اساس گزارش های پیشین گوشی IQOO 10 Pro که ماه آینده میلادی عرضه می شود، نخستین محصول تجاری است که از این فناوری شارژ پشتیبانی می کند. ان طور که در گزارش ها آمده، این گوشی چینی میتواند تنها در عرض ۱۲ دقیقه از شارژ ۰ تا ۱۰۰ درصد برسد!

ولی گوشی های جدید سری IQOO 10 به جز شارژ سریع، در عملکرد هم توانمند هستند. ظاهراً این محصولات، نخستین گوشی های هوشمندی خواهند بود که به چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ مجهز می شوند. حداکثر فرکانس سوپر هسته Cortex- X2 این تراشه به ۳.۲ گیگاهرتز افزایش پیدا کرده و این به معنای ارتقا چشم‌گیر عملکرد فنی آن است. همچنین از آنجا که کوالکام برای ساخت این تراشه پرچمدار فناوری TSMC را جایگزین سامسونگ کرده، در نتیجه علاوه بر عملکرد بهتر فنی، می تواند در مهار دما و بهینه سازی های دیگر نیز بهتر باشد.

از دیگر ابعاد این پرچمدار جذاب میتوان به یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی LTPO با نرخ رفرش ۲K و انحنای زیبا در کناره ها اشاره کرد. یک حسگر اثر انگشت بزرگ اولتراسونیک هم اغلب فضای این نمایشگر را پوشش می دهد تا باز کردن قفل صفحه آسان تر شود.

در بخش دوربین، این گوشی از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می برد. این گوشی همچنین با چیپ V1 ISP نیز همراه است که میتواند جلوه های تصویرگری خوبی را به خصوص در صحنه های تاریک خلق کند.

نظر شما