شناسهٔ خبر: 54784619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دکترگلپایگانی مدیر کل دامپزشکی مازندران:

اکيپ هاي ثابت دامپزشکي مستقر در ميادين عرضه دام مردم را در خريد دام سالم ياري مي کنند

صاحب‌خبر -
اکيپ هاي ثابت دامپزشکي مستقر در ميادين عرضه دام مردم را در خريد دام سالم ياري مي کنند

خبرگزاری آریا- دکترگلپایگانی مدیر کل دامپزشکی مازندران، اکیپ های ثابت دامپزشکی مستقر در میادین عرضه دام مردم را در خرید دام سالم یاری می کنند.     
به گزارش خبرنگاراریادفترمازندران درشهرستان ساری ، دکتر گلپایگانی مدیر کل دامپزشکی مازندران در جلسه شورای هماهنگی دامپزشکی از تشکیل اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی و استقرار در میادین عرضه دام روز قبل از عید سعید قربان خبر داد.   
در این جلسه که نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی استان مازندران حضور داشتند وی اظهار داشت ، طی هماهنگی لازم با دفتر امور شهری استانداری مازندران ، شهرداری ها یک و یا دو میدان عرضه دام زنده را در شهرها تعیین تا اکیپ های ثابت دامپزشکی در این مکان ها استقرار و با معاینه دامها قبل از کشتار ، مردم را در خرید دام سالم یاری کنند.   
مدیر کل دامپزشکی مازندران در ادامه از مردم خواست تا به منظور جلوگیری از انتقال بیماریهای زئونوز با منشاء دامی قبل از خرید دام زنده با مراجعه به اکیپ های مستقر در میادین عرضه دام از سلامت دامی که خریداری می کنند اطمینان حاصل نمایند.    
گلپایگانی در این جلسه ضمن دعوت از دستگاه های کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی برای تشکیل اکیپ مشترک بازرسی از واحدهای تحت پوشش از شهروندان خواست تا برای خرید دام زنده موارد بهداشتی ذیل را مورد توجه قرار دهند:  
از خرید دام های بیمار و دارای لاغری مفرط پرهیز شود.          
دام هائیکه دارای مخاطات (لثه ، سفیدی چشم) زرد رنگ بوده می تواند نشانه هایی از بیماری بابزیوز و یا لپتوسپیروز باشد و نباید برای قربانی مورد استفاده قرار گیرند.    
دام هایئکه دارای تاول در روی پوست ، دنبه و یا سایر اندام خارجی می باشند مشکوک به بیماری آبله بوده و گوشت آنها غیر قابل مصرف می باشد.           
از خرید دامهائیکه دارای پشم های ژولیده و بلند بوده و دارای لنگش هستند خودداری نمائید.     
از خرید دامهائیکه  دارای نفخ و بیماریهای گوارشی اسهال هستند خودداری نمائید.    
دامی که به تازگی به آن دارو تزریق گردیده و آثارش به جا مانده باید پرهیز گردد.    
از خرید دامهائیکه دارای آثار کچلی روی پوشت ( ریختگی پشم ) می باشند خودداری شود.     
در صورت مشاهده کنه بر روی بدن دام (کشاله ران ، پشت گوش ) به منظور جلوگیری از انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جدا کردن و له کردن آن جداً پرهیز نمائید

 

نظر شما