شناسهٔ خبر: 54784466 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

واکنش رئیس مجلس به تحولات دستگاه قضا

رئیس مجلس با بیان اینکه تحولات دستگاه قضا در دوره جدید گره گشا بوده، گفت: مجلس در راه تصویب قوانین مورد نیاز همراه قوه قضائیه است.

صاحب‌خبر -
به گزارش  شهدای ایران به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 5 تیر) مجلس در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و یاران ایشان اظهار داشت:

در آغاز فرا رسیدن هفته قوه قضائیه را تبریک و در آستانه فرا رسیدن هفتم تیر ماه، سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و یاران ایشان در انفجار دلخراش دفتر حزب جمهوری اسلامی را تسلیت می‌گویم.

وی افزود: منافقان کوردل با طراحی این ترور و همچنین در 6 تیر ماه همان سال، با ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران، درصدد بودند با به شهادت رساندن زبده‌ترین و محبوب‌ترین نیرو‌های فکری، توانمندترین افراد اجرایی انقلاب و نزدیک‌ترین یاران و شاگردان امام راحل (ره)، انقلاب اسلامی را به بن‌بست بکشانند، اما اراده خداوند متعال و رهبری حکیمانه امام و هوشمندی مردم، انقلاب را با صلابت‌تر از قبل به پیش برد.

رئیس مجلس تصریح کرد: شهید بهشتی عمر شریف و بابرکت خود را در راه ترویج فهم عالمانه از دینداری و انقلابی‌گری صرف کرد و در این راه با تأسی به آرمان‌های امام راحل (ره) هم با افراط و هم با تفریط مبارزه کرد.

قالیباف ادامه داد: شهید بهشتی از آن جهت که نماد بارز انقلابی‌گری عقلانیت‌محور و عدالت‌محور بود و یک قدم از آرمان‌های انقلاب کوتاه نمی‌آمد و به احدی اجازه تعدی به حقوق اساسی مردم را نمی‌داد، همزمان مغضوب سه گروه بود؛ گروه اول استکبار خارجی که از منطق محکم و اراده استوار او در راه استکبارستیزی به ستوه آمده بودند و صدای رسای او را سد محکمی در برابر نفوذ و استحاله انقلاب اسلامی می‌دانستند.

وی در ادامه گفت: گروه دوم، منافقان و ضد انقلاب داخلی که توان تشکیلاتی شهید بهشتی و قدرت بی‌نظیر او در بسیج مردم علیه ضد انقلاب، آن‌ها را ناتوان و بی‌اثر کرده بود و گروه سوم هم مقدس‌مآب‌هایی که با تظاهر به سوپر انقلابی بودن در برابر باورعمیق شهید بهشتی به مردم و اعتقاد قلبی او به ملت و حراست او از حقوق مردم خود را ناتوان می‌دیدند و نمی‌توانستند انقلابی‌گری عاقلانه و عادلانه شهید بهشتی را که از خداباوری و مردم‌باوری وی بود، تحمل کنند و جوانان انقلابی را علیه شهید بهشتی تحریک می‌کردند.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: در حقیقت شهید بهشتی پیش از شهادت به دست منافقان و جاهلان ترور شخصیت شده بود، بر این اساس بود که امام راحل (ره) فرمودند شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم به شهادت رسید، رحمت خدا بر شهید بهشتی و یاران ایشان.

قالیباف ضمن تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه به تمام مجاهدان دستگاه قضا اعم از قضات و سایر عزیزان در تمامی رده‌های آن قوه، گفت: تحولات دستگاه قضا در مسیر اجرای اهداف سند تحول قضایی در دوره جدید امیدآفرین و گره‌گشا بوده است، از برادر عزیز و مجاهدم حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای و همکاران ایشان که به صورت شبانه‌روزی در تلاش برای ایجاد تحول در دستگاه قضا و افزایش سرمایه اجتماعی نظام هستند، تشکر می‌کنم.

وی تأکید کرد: اعلام می‌کنم که مجلس شورای اسلامی در راه تدوین و تصویب قوانین مورد نیاز جهت تحقق اهداف میان‌مدت و بلندمدت تحول در دستگاه قضا همراه قوه قضائیه است و در این مسیر دو قوه تمام توان خود را برای افزایش رضایت عمومی به کار خواهند بست.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت جان باختن تعداد زیادی از برادران و خواهران افغانستانی در زلزله ولایت خوست، گفت: در غیاب بسیاری از کشور‌ها و گروه‌های مدعی دوستی با ملت افغانستان، جمعیت جوانان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته و برادرانه به نیابت از ملت سرافراز ایران به یاری ملت مظلوم افغانستان شتافته است و در این راه از تمامی تجارب خود برای کاستن از بار مشکلات مردم در مناطق زلزله‌زده بهره خواهد گرفت که بدین گونه به تمامی امدادگران آن جمعیت خداقوت می‌گویم و از خداوند برای تمام جانباختگان آن حادثه رحمت و مغفرت و برای مصدومان شفای عاجل مسئلت دارم.

نظر شما