شناسهٔ خبر: 54783863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

نادر تقی‌زاده خبر داد:

صادرات 8 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه از استان اردبیل

موج نیوز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از صادرات 8 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه به دیگر استان‌های کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر تقی‌زاده ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه در استان اردبیل ۱۰میلیون قطعه جوجه یکروزه تولید می‌شود که ۸ میلیون قطعه از آن، که مازاد بر مصرف داخل استان بوده به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.

وی افزود: استان اردبیل در بین استان‌های کشور در مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها پیشتاز بوده است به گونه‌ای که در تامین اقلام اساسی با هیچ مشکلی روبرو نشد، چراکه در بسیاری از اقلام ضروری و مورد نیاز خود تولیدکننده است و نیازی به واردات از دیگر استان‌ها ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: استان اردبیل قطب کشاورزی کشور است و نقش کلیدی در خودکفایی و دستیابی به استقلال اقتصادی دارد.

تقی زاده بیمه محصولات کشاورزی را یکی از ضروریات بخش کشاورزی دانست و گفت: پرداخت خسارت به بیمه‌شدگان با چالش‌های عدیده‌ای روبه‌رو است به‌طوری که زارعین و بهره‌برداران رغبت چندانی به بیمه کردن محصولات کشاورزی خود نشان نمی‌دهند.

او افزود: زراعت و دامداری و باغبانی در بخش کشاورزی با سود ۱۰ درصدی همراه است در حالی  که وقتی بانک‌های عامل می‌خواهند تسهیلاتی را برای کشاورزان پرداخت کنند با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌کنند که عملا بهره‌بردار قادر به پرداخت بدهی‌های خود به بانک نبوده و مقروض و درمانده از ادامه تولید باز می‌ماند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: انتظار ما از نمایندگان مجلس این است که راهکارهایی را در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانند که بهره‌برداران از تسیهلات بانکی با سود یک رقمی برخوردار شوند.

 

 

 

نظر شما