شناسهٔ خبر: 54782888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

با هدف توسعه همکاری ها انجام شد؛

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با هدف توسعه همکاری ها، با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با هدف توسعه همکاری ها و تبادل نظر در خصوص اعتبارات کتابخانه های عمومی با حضور در دفتر سمانه حسن پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان، با وی دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی استان، گفت: پروژه های متعدد ساخت کتابخانه عمومی در سطح استان با درصد پیشرفت فیزیکی بالای وجود داشته که این مهم، توجه ویژه مسئولین استان به خصوص در بحث اعتبارات را می طلبد. به بهره برداری رسیدن این کتابخانه ها در آینده نزدیک، کاهش چشمگیر فاصله سرانه فضای مطالعه در استان نسبت به استانداردها را پیش رو خواهد داشت.

فرشته طهماسبی ادامه داد: با توجه به محدودیت های مالی دولت، این انتظار می رود پروژه هایی که در آستانه تکمیل هستد به صورت ویژه در تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شوند. برخی از پروژه های ساخت کتابخانه های عمومی سطح استان از جمله پلدختر و دورود از پیشرفت بالایی برخوردار هستند و امکان به بهره برداری رسیدن آن ها در سال جاری وجود دارد.

وی به پروژه کتابخانه مرکزی به عنوان قدیمی ترین پروژه فرهنگی استان اشاره کرد و افزود: تجهیز کتابخانه مرکزی بلافاصله پس از تکمیل پروژه از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور آغاز خواهد شد. طبقه همکف کتابخانه به صورت کامل تکمیل شده و در حال حاضر محوطه در حال تکمیل است. با توجه به اینکه طبقه منفی یک هم پیشرفت بالایی دارد، انتظار می رود اعتبارات به گونه ای باشد که به زودی این قسمت از کتابخانه مرکزی نیز تکمیل شود.

طهماسبی به پراکندگی جمعیت استان و تعداد روستاها اشاره و تصریح کرد: وجود کتابخانه سیار بسیار ضروری است؛ چراکه می تواند به بخش عمده ای از مردم استان خدمت رسانی کند. برای خرید خودرو کتابخانه سیار نیازمند مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این دیدار اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان در حوزه کاری خود را بسیار پرتلاش دانست و اظهار داشت: اولویت مجموعه مدیریت استان ایجاد زیرساخت های توسعه است. کتابخانه های عمومی از ارکان اصلی فرهنگ بوده و فرهنگ هم از ارکان اصلی زیر ساخت توسعه است.

سمانه حسن پور یکی از دغدغه های شخصی خود را توسعه فضای کتابخانه ای در استان دانست و گفت: بخشی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان در حوزه کتابخانه های عمومی به صورت نقدی تخصیص داده شده و مابقی این اعتبارات نیز به زودی تخصیص داده می شود.

وی اظهار داشت: نهایت تلاش و همکاری در راستای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی انجام خواهد شد؛ جلسه ای با حضور دستگاه مجری، بهره بردار و سازمان مدیریت برگزار و ریز اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه مشخص خواهد شد.

حسن پور همچنین در خصوص تامین اعتبار خرید خودرو کتابخانه سیار در اعتبارات سال جاری قول مساعد داد.

نظر شما