شناسهٔ خبر: 54780808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در ۱۴۰۱/ آمار بالای تشکیل پرونده مهریه در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه ماهه امسال ۳۷۴ واقعه طلاق ثبت شده که شاهد کاهش دو درصدی واقعه طلاق هستیم.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،زمان خوب در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه به وظایف اداره‌کل ثبت اسناد و املاک اشاره و عنوان کرد: در استان ۳۲ دفتر ازدواج و ۳۰ دفتر طلاق فعال است که در سه ماهه امسال ۱۸۳۶ واقعه ازدواج در دفاتر ثبت شد که این آمار در مدت مشابه سال قبل یک هزار و ۹۲۷ واقعه بوده که کاهش ۵ درصدی آمار ازدواج را شاهد هستیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سه ماهه سال ۱۴۰۱ یک هزار ۳۶۸ واقعه طلاق ثبت شد که این آمار در سال گذشته یک هزار و ۶۳۲ واقعه بوده است، ضمن اینکه در  سه ماهه سال گذشته ۳۸۰ واقعه طلاق ثبت شد که این آمار در سه ماهه سال ۱۴۰۱، ۳۷۴ مورد بوده که کاهش دودرصدی را شاهد هستیم.

وی در ادامه سخنان خود وصول مطالبات بانکی را از دیگر وظایف اداره ثبت دانست و عنوان کرد: سال گذشته ۱۶۹ میلیارد  تومان مطالبات بانکی وصول و به بانک‌ها پرداخت شده و امسال ۷۵ میلیون از مطالبات بانکی وصول شده است.

این مسئول عنوان کرد: یک هزار و ۳۶۲ هزار هکتار ارضی ملی استان است که ۱۰۰ درصد اراضی ملی استان در سامانه کاداستر ثبت شده است.

خوب با اشاره به تشکیل پرونده مهر در ادارات اجرایی گفت: کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم کشور را در اختیار دارد در سال گذشته یک هزار و ۷۰۵ پرونده مهریه تشکیل شد.ضمن اینکه در سه ماهه امسال ۴۰۷ پرونده تشکیل شده که این آمار در مدت مشابه سال قبل، ۴۱۱ پرونده بوده است.

وی به جایگاه ثبت اسناد املاک اشاره و خاطرنشان کرد: رتبه اول پیگیری و تشکیل پرونده اجرایی در مختومه کردن پرونده‌‌ها از اقدامات این اداره‌کل است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

نظر شما