شناسهٔ خبر: 54775628 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سی ان ان: گروه ۷ با چالش‌های بی‌سابقه‌ای روبرو است

تهران – ایرنا – همزمان با برگزاری اجلاس سه روزه سران گروه ۷ در آلمان، تارنمای خبری سی ان ان در مطلبی به بررسی چالش های بی‌سابقه پیش روی این قدرتهای اقتصادی پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در این مطلب سی ان ان آمده است: در اجلاس سال گذشته سران ۷ کشور صنعتی در انگلیس، رهبران کشورهای عضو برای نخستین بار با خوش‌بینی پس از همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ گردهم آمدند و تصور می کردند که شکست کووید و احیای اقتصاد جهانی در کنار تقویت همکاری ها و حفاظت از کره خاکی چالش‌های پیش‌رو خواهند بود. اما امسال اوضاع بسیار متفاوت است و به هیچ وجه معلوم نیست که این ۷ قدرت اقتصادی بتوانند به اهداف سال گذشته دست یابند.

به نوشته سی ان ان، تهاجم روسیه به اوکراین به نوبه خود یک بحران بزرگ به شمار می رود اما بحران های دیگری نیز در حال شکل‌گیری است.

سی ان ان در ادامه این مطلب برخی از چالش هایی را که گروه ۷ در اجلاس ۵ تا ۸ تیر مدنظر قرار خواهند داد، برشمرد: در کنار تهدید مقام های روس به بر افروختن جنگ اتمی، چین نیز روز به روز جسورتر شده و در آینده نیز با بحران جهانی غذا دست به گریبان خواهیم بود. بهای نفت رو به افزایش است و افت جهانی اقتصاد و افزایش هزینه های زندگی نیز گریبانگیر جهانیان شده است. مبارزه با تغییرات اقلیمی شکست خورده و مشکلات زنجیره تامین امید به بازگشت به روال عادی پس از پایان همه گیری کووید را کم رنگ ساخته است.

علاوه بر تمامی این مشکلات و معضلات، انگلیس، میزبان اجلاس پارسال گروه ۷، در کنار اجرای برنامه جنجالی اخراج پناهجویان به روآندا تهدید کرده که قوانین بین المللی را بر سر توافق برگزیت خواهد شکست.

گرچه سران گروه ۷ می‌توانند به اتحادشان در برابر تهاجم روسیه دلخوش باشند، این همبستگی در برابر بحران ها پیش رو ناچیز به نظر می‌رسند.

آنچه واضح است آن است که گروه ۷ با چالش‌های بی سابقه ای روبروست و موفقیت آن در گروی کاهش بحران ها و نه متوقف ساختن آنهاست. شکست در این امر خواسته پوتین است.

نظر شما