شناسهٔ خبر: 54774749 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

پس از زمین لرزه 5.6 ریشتری، نوجوانی خودش را از 4 طبقه به پایین پرت کرد

ترس و لرز در کیش

صاحب‌خبر -

زلزله در کیش، باعث ایجاد رعب‌ و وحشت در بین مردم شد. ترس زیاد مردم، باعث شد تا آنها هنگام فرار آسیب ببینند و دچار مصدومیت شوند. این در حالی است که حال دو مصدوم نیز وخیم اعلام شده است.
ساعت ۰۸:۰۷ صبح روز شنبه ۴ تیرماه زلزله‌ای به بزرگی ۶/۵ ریشتر بخش‌هایی از هرمزگان را لرزاند. این زلزله در فاصله ۲۴ کیلومتری بندر چارک، ۲۶ کیلومتری جزیره کیش و ۵۶ کیلومتری جناح رخ داد.
مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان پس از این حادثه گفت: «تیم‌های ارزیاب به محل وقوع زمین‌لرزه اعزام شده‌اند و در حال بررسی خسارت‌های احتمالی هستند. کانون اصلی زلزله داخل دریا و حدفاصل بندر چارک و جزیره کیش بوده است.»

مصدوم شدن ۲۳ نفر
همچنین، سعید پورزادی، رئیس ستاد مدیریت بحران کیش در این‌باره گفت: «پس از وقوع زمین‌لرزه ۲۳ نفر به علت مصدومیت به بیمارستان کیش مراجعه کردند که حال دو نفر از آنها بر اثر سقوط از ارتفاع مساعد نیست.»
پورزادی همچنین، با اشاره به احساس شدن شدت زمین‌لرزه در جزیره کیش و بیان اینکه ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی جزیره تعطیل شدند، ادامه داد: «دانشگاه‌ها نیز روز شنبه تعطیل شدند اما با توجه به در پیش بودن کنکور سراسری برای بررسی همه جوانب جلسه اضطراری برگزار خواهد شد.»
دکتر مصطفی نادعلی، رئیس بیمارستان کیش درباره یکی از دو مصدوم بدحال گفت: «این جوان به‌دلیل سقوط از ارتفاع به بیمارستان منتقل شد و هم‌اکنون درحال دریافت خدمات پزشکی است. اغلب مراجعان هنگام ترک منزل یا فرار دچار مصدومیت شده‌اند. کمبود دارو در جزیره کیش وجود ندارد و به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر تجهیزات اورژانسی ازجمله آمبولانس افزایش می‌یابد. اقلام ضروری خوراکی ازجمله آرد، آب آشامیدنی و دارو نیز به اندازه کافی در جزیره کیش وجود دارد. مشکلی در تامین سوخت وجود ندارد و شبکه آب‌وبرق نیز پایدار است. این زمین‌لرزه سبب ترس و وحشت مردم شده و نیروهای امدادی در حالت آماده‌باش هستند.»
سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان  نیز با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی به صورت میدانی در حال بررسی مناطق زلزله‌زده هستند و تا این لحظه گزارشی از خسارت اعلام نشده است، گفت: «آماده خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان احتمالی هستیم.»

وحشت مردم
مرادزاده، فرماندار بندرلنگه نیز گفت: «طبق بررسی‌های اولیه صورت‌گرفته، زلزله در شهرستان بندرلنگه خسارت جانی نداشته و سبب ترس و وحشت مردم و ترک‌خوردگی برخی منازل مسکونی شده است. تاسیسات آب، برق و تلفن در شهرستان بندرلنگه وصل است.» همچنین، رحیمی، بخشدار شیبکوه گفت: «زلزله مشکل خاصی در این بخش ایجاد نکرده و وضعیت آرام است. برق و تلفن این بخش نیز وصل است.»
عباس نوروزی، معاون اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از تخریب قلعه آل‌علی بر اثر زلزله در بندر چارک خبر داد و گفت: «قلعه آل‌علی متعلق به دوره قاجاریه است.»
همچنین از صبح روز شنبه، پس از وقوع زلزله 6/5 ریشتری در بندر چارک، چندین پس‌لرزه زیر ۴ ریشتر نیز در این منطقه رخ داده است.

 

نظر شما