شناسهٔ خبر: 54774655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیریت مجموعه سیرک بزرگ و بین المللی قهرمانی:

از سوی هیچ نهاد و ارگانی حمایت نمی شویم/ راه اندازی مجموعه گردشگری جهانی در منطقه صدرآباد شیراز

مدیر روابط عمومی مجموعه سیرک بزرگ و بین المللی قهرمانی گفت: سیرک ایران و پرتغال همه روزه در دو سانس 8 و 10:30 شب ، واقع در بلوار دکترحسابی نرسیده به ورودی شهرک صدراتا 5 مرداد میزبان شهروندان شیرازی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حسین قهرمانی افزود: این مجموعه با بیش از 10 نفر از هنرمندان بین المللی و داخلی در حال اجرای  سیرک بزرگ ایران و پرتغال است.

وی به تفاوت‌های سیرک با هنرهای نمایشی دیگر از جمله  تئاتر اشاره کرد و افزود: تئاتر هنری تفکر برانگیز است و تماشاگر بعد از دیدن آن پیرامون اتفاقاتی که در طول نمایش رخ می دهد اندیشه می کند اما در سیرک ما با اتفاقات خلاقانه بدون هیچگونه دیالوگی از سوی هنرمندان روبرو هستیم و تماشاگر پدیده های نوینی را در قالب تصاویر مختلف تماشا می کند.

مدیر موسسه فرهنگی و هنری بامداد نقش خیال با بیان اینکه به دنبال وام هایی برای راه اندازی دوباره سیرک قبلی که در آبان 1400 دچار سانحه آتش سوزی شد هستیم، گفت: پیش بینی ما این است که 5 تا 6 میلیارد اعتبار نیاز است تا سیرک قدیمی مجموعه قهرمانی به حالت قبل بازگردد، اما این وام ها به تنهایی کفاف هزینه های آن را ندارد.

سیرک+بین+المللی+ایران-پرتغال+در+شیراز

وی از شهرداری شیراز خواستار شد تا بیلبوردها و فضاهای تبلیغاتی شهر را در اختیار این مجموعه برای اطلاع رسانی بهتر به شهروندان قرار بدهند و ادامه داد:  ارگان ها و سازمان های فارس و شیراز در فروش کالای فرهنگی و محصول به ما کمک کنند تا مردم  بتوانند لحظاتی را به شادی در کنار خانواده های  خود بگذرانند.

قهرمانی بیان کرد: بعد از ماه محرم و صفر در محوطه سیرک طرح بهسازی و گسترش سیرک را به عنوان فضای فرهنگی و هنری آغاز خواهیم کرد تا شهروندان با هنرهای دیگر به واسطه حضور در این فضا آشنا شوند.

او افزود: اگر شهرداری این فضا را در اختیار ما بگذارد به صورت دائمی خواهد بود و اگر نه به صورت پرتابل انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا بتوان از طریق امکانات ارگان های مختلف برگزاری سیرک را به گوش شهروندان رساند.

مدیریت مجموعه سیرک بزرگ و بین المللی قهرمانی  نیز گفت: سیرک بزرگ و بین المللی جهان پهلوان سیروس قهرمانی قدمتی بالای 70 سال دارد و در شرایط کرونا این مجموعه حدود سه سال تعطیل شد و بدون هیچ حمایتی دولتی این مجموعه را نگه داشتیم.

محمدعلی قهرمانی که با لقب« گلادیاتور » شناخته می‌شود با بیان اینکه در گذشته نمایش‌هایی را با حیوانات برگزار می کردیم، افزود: تمام سیرک‌های بین المللی در دنیا نمایش با حیوانات را در برنامه‌های خود گنجانده اند و بطور کلی نمایش سیرک بدون حضور حیوانات معنی ندارد.

وی ادامه داد: جهان پهلوان سیروس قهرمانی که با عنوان رستم قرن بیستم آن را می شناختند در تمام کشورهای دنیا با حیوانات نمایش های مختلفی را اجرا می کرد و مجموعه کنونی که سیرک ایران و پرتغال است  در ادامه برنامه های این سیرک بین المللی است.

قهرمانی  خاطرنشان کرد: مرحوم سیروس قهرمانی 12 هکتار از محله برآفتاب سعدی را وقف مردم شیراز کرد ، باغ ملی را بدون هیچ چشم داشتی به شهرداری واگذار کرد اما امروز از سوی هیچ نهاد و ارگانی در شیراز حمایت نمی شویم.

وی از راه اندازی مجموعه  گردشگری جهانی که شامل جزیره تمساح ها، باغ پرندگان، خزندگان، پارک وحش، باغ وحش است در  منطقه صدرآباد روبروی پالایشگاه شیراز خبرداد.

به گزارش ایلنا، سیرک بین امللی ایران و پرتغال با مدیریت میثم زرگر و مدیریت داخلی میلاد رمضانی و محسن قهرمانی به دعوت و میزبانی سیرک بزرگ و بین المللی جهان پهلوان سیروس قهرمانی  به مدیریت محمدعلی قهرمانی  تحت مجوز رسمی همکاری، نظارت و حمایت موسسه فرهنگی و هنری بامداد نقش خیال به مدیریت حسین قهرمانی برگزار می شود.

نظر شما