شناسهٔ خبر: 54766485 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

حبس در انتظار مخدوش کنندگان پلاک خودرو

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اقدام به مخدوشی پلاک و دست کاری در ارقام پلاک خودرو ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، سرهنگ علی اصغر شریفی با بیان اینکه توصیه پلیس به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است در خصوص تخلفات پلاک و نوع برخورد با مخدوش کنندگان پلاک خودرو افزود: پلاک وسیله نقلیه شناسنامه وسیله نقلیه محسوب می‌شود و این قطعه فلزی بیانگر هویت وسیله نقلیه می‌باشد که متاسفانه یکی از معضلات ترافیکی و مشکلاتی که ما هم اکنون داریم انواع تخلف پوشش و مخدوشی پلاک است.

وی گفت: با توجه به اینکه این تخلف اشاعه بی نظمی و بی انضباطی است به نوعی خط قرمز پلیس محسوب می‌شود و پلیس شدیدا با این نوع تخلف برخورد و اکیدا توصیه میکند که سمت مخدوشی پلاک و دستکاری در ارقام وسیله نقلیه نروند.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: با توجه به اینکه معمولا پوشش پلاک مقدمه‌ای برای شروع سایر تخلفات و حتی جرایم می‌باشد پلیس راهنمایی و رانندگی به هیچ عنوان در این خصوص اغماض نکرده و به طرق مختلف با این نوع تخلف برخورد می‌کند.

وی گفت: به محض مشاهده مخدوشی پلاک، همکاران پلیس چه در سطح معابر و چه از طریق رصد و پایش تصویری، ضمن اعمال قانونی که برای این تخلف در نظر گرفته شده است، توقیف و انتقال وسیله نقلیه به پارکینگ را در پی خواهد داشت و اگر مخدوشی پلاک به نحوی باشد که تغییر در ارقام وسیله نقلیه انجام شده باشد با توجه به جرم صورت گرفته و برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی با تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

سرهنگ شریفی با اشاره به رصد این تخلفات توسط دوربین‌های نظارتی گفت: بیشتر برخورد با این نوع تخلف با سامانه‌هایی است که پلیس در اختیار دارد و همچنین از طریق دوربین‌های نظارتی در مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، ثبت و مستند سازی می‌شود.

وی ادامه داد: البته دوربین‌های پلاک خوان نیز در مجموعه مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ وجود دارند که از این طریق نیز اعمال قانون و برخورد لازم صورت می‌گیرد و این تخلفات ثبت می‌شود.

سرهنگ شریفی افزود: پس از ثبت تخلف، برای مالک خودرو احضاریه ارسال می‌شود و پس از بررسی، اگر نیاز به ارسال به مراجع قضایی باشد با تشکیل پرودند به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

وی گفت: این رانندگان در مراکز پلیس مورد آموزش قرار می‌گیرند و می‌بایست در کلاس‌های آموزشی شرکت نمایند.

نظر شما