شناسهٔ خبر: 54761262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری لرستان:

لرستان با کمبود ۱۷۶ قاضی مواجه است

رزم با بیان اینکه ۴۱ شعب دادگستری لرستان بدون قاضی اداری می شوند، گفت: استان لرستان با کمبود ۱۷۶ قاضی مواجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد رزم» امروز در  نشست اعضای شورای قضائی لرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، اظهار داشت: امنیت و آرامش امروز جامعه موهون خون پاک شهیدان است و خون پاک شهدای موجب استحکام پایه‌های نظام جمهوری اسلامی می ‌شود.

 

وی با اشاره به اجرای ۹۵ درصدی ابلاغ الکترونیکی در دادگستری سراسر استان، اظهار کرد: ۵ هزار و ۶۰۰ دادرسی الکترونیکی طی ۲ سال گذشته صورت گرفته است.

 

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه ۴۳ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است، افزود: ۴ هزار و ۵۷۰ هکتار خلع ید طی دو سال گذشته داشتیم.

 

وی ادامه داد: تا قبل از شهریور سال ۹۸، ۸۲ هزار و ۵۰۵ فقره پرونده موجودی در دادگستری لرستان داشتیم، ۹۰۲ هزار و ۹۱۵ پرونده طی دو سال گذشته تشکیل شده و ۹۳۸ هزار پرونده نیز طی این مدت مختومه شده است.

 

رزم با اشاره به اجرای احکام ۳۰ هزار فقره تا قبل از شهریور ۹۸، افزود: ۱۵ هزار پرونده از این تعداد انجام شده و نیم دیگری از آن مانده است، ضمن اینکه پرونده‌های ورودی‌ از سال ۹۸ تاکنون مختومه شده است.

 

وی افزود: در چارت تشکیلاتی دادگستری استان ۴۲۴ پست قضایی دارد که در حال حاضر ۲۴۸ قاضی در استان مشغول به کار هستند.

 

رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: با توجه به چارت تشکیلاتی در استان لرستان ۱۷۶ نفر قاضی کم داریم، بنابراین ۴۱ درصد شعب ما بدون تصدی قاضی اداره می‌شوند.

 

رزم  همچنین با اشاره به اینکه ۲۵ شعبه قضایی طی دو سال گذشته به مجموعه دادگستری استان اضافه شده، اذعان داشت: همچنین ۹۳ پست قضایی طی این بازه زمانی در دادگستری لرستان ایجاد شده است.

 

وی ادامه داد: هفت دادگاه بخش از شهریور سال ۹۸ تا کنون در استان تشکیل و ۵۳ نفر قاضی نیز جذب شده است.

 

رئیس کل دادگستری لرستان همچنین با اشاره به وضعیت تورم، بیکاری و مشکلات اقتصادی استان، افزود: این وضعیت بسترجرایم را افزایش می دهد.

پایان پیام/599

نظر شما