شناسهٔ خبر: 54759464 - سرویس عکس
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(عکس) کشف بقایای یک لاک‌پشت باردار در ویرانه‌های پمپئی

این لاک‌پشت که یک تخم در شکم داشته، آخرین روزهای عمر خود را در یک مغازه ویران شده و در حال بازسازی و برای تخم‌گذاری گذارنده بود. با این حال او پیش از وضع حمل مرده است.

صاحب‌خبر -

باستان‌شناسان در خرابه‌های شهر پمپئی ایتالیا بقایای یک لاک‌پشت باردار را پیدا کرده‌اند که پیش از فوران آتش‌فشان جان خود را از دست داده بود. این کشف می‌تواند داده‌های تازه‌ای درباره وضعیت شهر پمپئی در فاصله دو بلای طبیعی در اختیار دانشمندان قرار دهد.

به گزارش فرارو، بررسی‌های نخستین پژوهشگران نشانگر آن است که این لاک‌پشت که یک تخم در شکم داشته، آخرین روزهای عمر خود را در یک مغازه ویران شده و در حال بازسازی و برای تخم‌گذاری گذارنده بود. با این حال او پیش از وضع حمل مرده است.

شهر پمپئی در سال‌ ۶۲ پس از میلاد مسیح در جریان یک زمین‌لرزه ویران شد. مردمان این منطقه متمدن شهر را بازسازی کردند اما ۱۷ سال پس از زلزله، گدازه‌های آتشفشان همین شهر را نابود و مدفون کرد. لاک‌پشت ۱۴ سانتی‌متری کشف شده، در فاصله این دو بلای طبیعی در پمپئی بوده است.

فوران آتشفشان کوه وزوو، حدود ۲۰۰۰ سال پیش این شهر باستانی را همراه با مردمانش زیر خاکستر برد. این پوشش باعث شد تا بسیاری از ساختمان‌ها و حتی اجساد قربانیان تا حدود ۱۶ قرن بعد، زمان کشف آن، سالم بماند.

(عکس)

(عکس)

(عکس)

(عکس)

(عکس)

 

برچسب‌ها:

نظر شما