شناسهٔ خبر: 54757079 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارائه مکمل اختصاصی برای پیشگیری از بروز بیماری‌های تنفسی

مریم رضایی

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور مستقر در یکی از شتابدهنده‌ها مکملی را بر اساس پروبیوتیک‌های اختصاصی عرضه کردند که در پیشگیری و درمان بیماری‌های تنفسی مؤثر است.

صاحب‌خبر -

مریم تاج آبادی از محققان این طرح در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تولید مکملی برای تقویت سیستم ایمنی، گفت: این محصول ترکیبی از پروبیوتیک‌های اختصاصی، ویتامین‌ها و املاح معدنی است که ترکیب آنها تاثیرات مثبتی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی خواهد شد.

وی پایه این مکمل را پروبیوتیک‌های اختصاصی دانست و اظهار کرد: این مکمل همچنین حاوی ویتامین‌هایی همچون سلنیوم و ویتامین D است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک خواهد کرد.

تاج‌آبادی با تاکید بر اینکه این مکمل بر روی ۴۲۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا مورد کارآزمایی‌های بالینی قرار گرفته است، ادامه داد: این کارآزمایی‌های بالینی در بیمارستان بقیةالله اجرایی شد و نتایج آن نشان داد که این مکمل هم در پیشگیری از بیماری و هم در کاهش عوارض بیماری می‌تواند مؤثر باشد.

به گفته این محقق، این مکمل علاوه بر آنکه در جلوگیری از بروز بیماری‌های تنفسی در افراد مؤثر است، در صورت ابتلای آنها، موجب کاهش عوارض بیماری خواهد شد.

تاج آبادی با بیان اینکه تاکنون چنین مکمل‌هایی وارداتی بوده است، خاطر نشان کرد: ما با تولید این مکمل با کیفیت توانستیم محصول جایگزین نمونه خارجی را ارائه دهیم، ضمن آنکه موفق به صادرات این محصول نیز شده‌ایم.

وی اظهار کرد: این مکمل در ۵ کشور به ثبت رسیده و به کشورهایی چون ترکیه، عراق، افغانستان، آذربایجان و لبنان صادر شده است. رایزنی‌هایی برای صادرات این محصول به اروپا نیز در حال انجام است.

تاج‌آبادی با تاکید بر اینکه این مکمل یک محصول اختصاصی برای بیماری‌های تنفسی است، یادآور شد: شیوع کرونا به ما یادآوری کرد که پیشگیری از درمان بهتر است و این مکمل در پیشگیری از بروز بیماری‌های تنفسی مناسب است.

انتهای پیام

نظر شما