شناسهٔ خبر: 54755563 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید «علی هاشمی» در میان کاربران توئیتر؛

فخرِ حاج‌قاسم

کاربران توئیتر هم‌زمان با چهارم تیرماه، سالگرد شهادت سردار «علی هاشمی»، یاد و خاطره گمنام‌ترین فرمانده دفاع مقدس، فرمانده قرارگاه سری نصرت را گرامی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهارم تیرماه، سالروز شهادت سردار «علی هاشمی» است، او در سال ۱۳۴۰، در شهر اهواز متولد شد. علی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وارد کمیته انقلاب شد و سپس به همراه حسین علم‌الهدی، آقایی و دیگر هم‌رزمان خود جهت تشکیل بسیج و سپاه تلاش‌های بسیاری کرد.

زندگی در جنگ مرحله نوینی از دوران پرتلاطم حضور علی در دنیای خاکی بود. اوج ایثار و رشادت او در شناسایی‌هایش نمایان بود. آنچنان که تمام طرح‌های عملیاتی‌اش را با تعداد اندکی نیرو با موفقیت به انجام می‌رساند. با گسترش محورهای عملیاتی، «تیپ ۳۷ نور» را در محور حمیدیه تشکیل داد و پس از عملیات الی‌بیت‌المقدس توانست سپاه بستان و هویزه را تشکیل دهد. ایجاد پاسگاه‌های مرزی و مسئولیت پدافندی کل منطقه از فعالیت‌های دیگر او بود.

پس از تشکیل قرارگاه سری «نصرت» و ارائه طرح کلی عملیات خیبر و بدر، مسئولیت سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) را عهده‌دار شد که حاصل آن سازماندهی ۱۳ یگان رزمی و پشتیبانی در استان خوزستان بود و شاید به همین دلیل او را «سردار هور» نامیدند. سرانجام قرارگاه نصرت در محاصره دشمن قرار گرفت و تعدادی از نیروهای اسلام به اسارت نیروهای بعثی درآمدند و علی هاشمی چهره محبوب و خندان عرصه‌های عشق و ایمان سرانجام به آسمان پیوست.

کاربران توئیتر همزمان با چهارم تیرماه به استقبال سالگرد شهادت سردار علی هاشمی رفتند و یاد و خاطره گمنام‌ترین فرمانده دفاع مقدس را گرامی داشتند.

کاربری با اشاره به یکی از سخنان شهید علی هاشمی درباره شهادت نوشت: «شهید علی هاشمی: مرگ می‌آید، ولی چه بهتر که خودمان به سراغ مرگ بروم در خون بغلتیم، نه اینکه مرگ به سراغ ما بیاید و در رختخواب ذلت بمیریم.»

فخرِ حاج‌قاسم

یک کاربر هم با اشاره به سال‌ها انتظار خانواده شهید علی هاشمی برای بازگشت پیکر او نوشت: «شهید علی هاشمی و یارانش سال‌ها در گمنامی ماندند، پدر هرروزش را در کوچه غربت سپری می‌کرد و منتظر بود.»

فخرِ حاج‌قاسم

کاربر دیگری نیز نوشت: «امروز سالروز شهادت اسطوره یک اسطوره است؛ شهید علی هاشمی، مرد غریب هور، فخرِ حاج‌قاسم بود.....»

فخرِ حاج‌قاسم

یک کاربر هم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره شهید علی هاشمی نوشت: «جوان‌های عرب در مقابل تهاجم رژیم صدام ایستادند. آنها هم عرب بودند، اینها هم عرب بودند، اما این عرب ایستاد. اسم شهید علی هاشمی، سردار جوان عرب خوزستانی و اسم اینها فراموش نخواهد شد.»

فخرِ حاج‌قاسم

نظر شما