شناسهٔ خبر: 54755369 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرد شرور دخیل در شهادت سرگرد وحید سالاری دستگیر شد

تهران - ایرنا - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از دستگیری فرد شرور دخیل در شهادت سرگرد وحید سالاری رئیس پلیس سابق شهرستان سیب و سوران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار مجید کریمی روز شنبه در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: یکی از افراد شرور دخیل در شهادت شهید وحید سالاری ( رئیس پلیس سابق شهرستان سیب و سوران ) پنجم بهمن ماه سال گذشته در راستای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسیده بود، دستگیر شد.

وی با بیان اینکه فرد دستگیر شده به نام مسعود بارانی است که از بهمن گذشته متواری بود، اضافه کرد: با پیگیری های اطلاعاتی مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا این فرد شناسایی و در یک عملیات ضربتی در شهرستان زاهدان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

فرد شرور دخیل در شهادت سرگرد وحید سالاری دستگیر شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بهمن ماه سال گذشته در تشریح این عملیات و جزئیات شهادت سرگرد سالاری گفته بود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد اعضای یک باند مسلح، قصد انتقال محموله موادافیونی از سیب و سوران به نقاط مرکزی کشور را دارند و موضوع به پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان مذکور اطلاع داده شد. 

وی افزود: در این رابطه پلیس مبارزه با موادمخدر سیب و سوران با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در قالب چند تیم عملیاتی به رصد و کنترل مسیر تردد قاچاقچیان پرداخته و سرانجام سوداگران مرگ را که با یک دستگاه وانت نیسان در حال جا به جایی محموله مواد مخدر، در حوالی روستای کهنمیر سوران بودند، شناسایی و به آنها دستور ایست دادند. 

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ با مشاهده عوامل انتظامی بدون توجه به اخطارهای صادره به سمت مأموران انتظامی تیراندازی و درگیری مسلحانه آغاز شد. 

وی بیان کرد: در این درگیری که حدود نیم ساعت ادامه داشت بر اثر آتش پر حجم تکاوران پلیس، یک نفر از سوداگران مرگ به هلاکت رسید و دیگر قاچاقچی با تنگ شدن عرصه بر خود و استفاده از تاریکی شب به اطراف متواری شد. 

سردار طاهری خاطر نشان کرد: متأسفانه در این درگیری رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سیب و سوران سرگرد وحید سالاری از ناحیه سر مجروح و سریعا به بیمارستان منتقل شد ولی تلاش تیم پزشکی برای نجات جان وی بی نتیجه ماند و این مأمور جان برکف پلیس استان به فیض شهادت نائل آمد. 

وی افزود: در این عملیات ضمن کشف یک قبضه سلاح کلاش با ۹۶ تیر فشنگ جنگی در بازرسی از خودروی توقیفی از قاچاچیان مقدار ۳۰۵ کیلو و ۷۶۶ گرم مواد افیونی از نوع تریاک کشف شد. 

نظر شما