شناسهٔ خبر: 54755225 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر گردشگری سوریه: هدف ما ورود ۱۰۰ هزار زائر ایرانی به سوریه است

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر گردشگری سوریه با بیان اینکه به دنبال ورود ۱۰۰ هزار زائر ایرانی به سوریه هستیم، گفت: ما از زائران ایرانی می خواهیم که بازدید خود از کشور سوریه را گسترش دهند و نه تنها از شهر حلب و آثار باستانی آن، بلکه از سایر مناطق دیدنی استان های دیگر سوریه نیز بازدید کنند.

به گزارش شفقنا از ایرنا، وزیر گردشگری سوریه امروز (شنبه)، اظهار داشت: ما در همکاری با برادران خود در سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران یک ضمیمه ای برای تفاهم همکاری امضا کرده ایم.

محمد رامی مارتینی بیان کرد: هدف ما در گام نخست ورود ۱۰۰ هزار زائر به سوریه است.

وی افزود: همه خدمات را در مراکز مرزی و فرودگاهی به زائران ایرانی ارائه می دهیم و حتی اگر زائران به صورت زمینی نیز به سوریه سفر کنند، به آنها خدمات و تسهیلات ارائه می دهیم.

وزیر گردشگری سوریه در پاسخ به این که برنامه های توسعه ای بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سوریه چه می باشد، گفت: البته برنامه هایی بین دو کشور برای توسعه روابط داریم.

وی با اشاره به حمله هفته گذشته رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق خاطرنشان کرد: با تعطیلی موقت فرودگاه دمشق، از فرودگاه بین المللی حلب برای انتقال مسافران استفاده کردیم و این خود به عنوان فرصتی برای بازدید مسافران و زائران از شهر حلب بود.

مارتینی بیان داشت: با ترمیم و بازسازی فرودگاه بین المللی دمشق از دوم تیر ماه، این فرودگاه به مسافران و شرکت های هواپیمایی دیگر کشورها خدمات ارایه می دهد.

 

نظر شما