شناسهٔ خبر: 54754767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان اردبیل خبرداد:

آزادی ۴۶۰ زندانی جرایم مالی توسط خیرین در اردبیل

سمیه درازی

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از آزادی ۴۶۰ زندانی جرایم مالی در این استان با کمک خیرین و ستاد دیه در سال ۱۴۰۰ خبرداد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو ۴ تیر ماه در جمع خبرنگاران کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها یکی از مهم‌ترین اولویت های دستگاه قضایی استان اعلام کرد و افزود: در این زمینه استمرار برگزاری جشن‌های گلریزان و مشارکت خیران برای آزادسازی زندانیان ضرورت دارد.

وی اهمیت فرهنگ‌سازی، کمک به آزادی زندانیان و آگاهی از مهارت‌های فردی و اجتماعی را ضروری دانست و گفت: فرهنگ‌سازی در کارهای خیرخواهانه، پیشگیرانه و آگاه‌سازی در جامعه می‌تواند عمیق و اثرگذار باشد.

کثیرلو با بیان اینکه هم‌اکنون نیازمند مشارکت خیران هستیم تا به خانواده‌هایی را که گرفتار مشکلات اقتصادی هستند با آزادی زندانیان کمک کنیم، اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۴۳۰ هزار پرونده در دادگاه‌های حقوقی و تجدیدنظر، دادسراها و شورای حل اختلاف استان رسیدگی شد و ضروری است تا متولیان و نهادهای فرهنگی اقدامات شاخصی در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش داشته باشند.

به گفته وی همچنین توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم، روزآمدی و الکترونیکی کردن خدمات قضایی، اقدام بر اساس سند تحول قضایی و نظارت بر زیرمجموعه‌ها را بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های آتی دادگستری استان اردبیل برشمرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: سند تحول و تعالی دستگاه قضایی استان اردبیل با محوریت کاهش جمعیت کیفری زندان‌های جرائم مالی غیرعمد و مالی اجرا می‌شود و درصدد هستیم با تمهیدات به عمل آمده بتوانیم موانع موجود را از سر راه برداشته و به تمامی اهداف خود در راستای آزادسازی زندانیان دست یابیم.

انتهای پیام

نظر شما