شناسهٔ خبر: 54754562 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور:

انتشار لیست موسسات غیر مجاز روان‌شناسی تا ۱۵ روز آینده

حاتمی عنوان کرد:برای تهیه لیست سوم احصاء و هویت‌یابی تعداد بیشتری از صفحات مجازی انجام شده ودر لیست سوم که‌تا ۱۵ روز دیگر منتشر خواهدشد فهرست موسسات غیر مجاز روان‌شناسی اعلام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفتگو؛ محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور در گفتگوی تلفنی با برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد ورود روان شناسان غیر متخصص به عرصه روان شناسی گفت: با شیوع کرونا و افزایش ۳ برابری مخاطبین فضای مجازی و افزایش استرس و فضای روانی ناشی از بحران کرونا و نیاز مردم به مشاوره‌های روان شناسی شاهد رشد قارچ وار روان شناس نما‌ها در فضای مجازی بوده و متاسفانه بر تعداد افراد غیر متخصص در این عرصه افزوده شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش شکایت‌های مردمی به سازمان نظام روان شناسی و اعلام سوء استفاده‌های مالی و اخلاقی و دریافت شکایت‌هایی مبنی بر مشاوره‌های غیر تخصصی پیگیری‌هایی انجام و با تشکیل پرونده مشخص شد که اغلب این افراد روان شناس نیستند و افراد غیر متخصص می‌باشند.

حاتمی با تاکید بر اینکه در روان شناسی و مشاوره این اصل وجود دارد که مرز صلاحیت‌های حرفه‌ای باید مشخص شود بیان داشت: افردای که مجوز فعالیت از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور را ندارند حق ارائه خدمات مشاوره و روان شناسی به مردم و استفاده از عناوین این حرفه را ندارند و روان شناسان و مشاوران دارای مجوز نیز باید عنوان و شماره نظام روان شناسی خود را در سربرگ و تابلو خود درج کنند.

وی افزود: مردم در مراجعه به روان شناسان دقت کنند و قبل از دریافت خدمات مشاوره‌ای و روان شناسی شماره مجوز روان شناسان و مشاوران را در سایت سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور جستجو و از صحت شماره پروانه آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور با اشاره به اقدام اخیر سازمان و انتشار دو لیست از اسامی روان شناس نما‌ها و صفحات غیر مجاز روان شناسی در فضای مجازی گفت: سازمان مشاوره روان شناسی در برابر مردم مسئولیت دارد و مدافع حقوق مردم است و بایستی پیش از این اقدام این کار را می‌کرد و اکنون با اطلاع رسانی انجام شده اگر مردم از دریافت مشاوره از افراد غیر متخصص آسیبی ببینند خودشان مقصر هستند.

حاتمی تصریح کرد: اسامی ۲۴۰ نفر از کارشناسان فاقد مدرک تخصصی و مدرک روان شناسی به سازمان صداوسیما اعلام شده است تا از این افراد در هیچ برنامه تلویزیونی دعوت نشود.

وی از تهیه لیست سوم روان شناس نما‌ها خبر داد و افزود: برای تهیه لیست سوم احصاء و هویت یابی تعداد بیشتری از صفحات مجازی انجام شده و در لیست سوم که تا ۱۵ روز دیگر منتشر خواهد شد فهرست موسسات غیر مجاز روان شناسی اعلام می‌شود.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور تصریح کرد: جامعه هدف سازمان نظام روان شناسی کشور همه ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور هستند و با توجه به اهمیت پیشگیری، تمامی سازمان‌ها اعم از صداوسیما، نهادها، رسانه‌ها، ارگان‌ها و... باید در این زمینه با سازمان نظام روان شناسی و مشاوره همکاری کنند.

نظر شما