شناسهٔ خبر: 54754147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

امنیتی و دفاعی

بلینکن: جنگ اوکراین۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر به گرسنگان جهان می‌افزاید/روسیه اختلال در روند عرضه غلات را رد کرد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به نقش کشورش در جنگ اوکراین، اعلام کرد که این جنگ ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر به جمع گرسنگان جهان اضافه خواهد کرد اما همچنان انگشت اتهام را صرفا به سمت روسیه نشانه رفت.

صاحب‌خبر -

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که در برلین به سر می‌برد، ادعا کرد: جنگ روسیه علیه اوکراین و نه تحریم‌های غرب، ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر دیگر را به جمع گرسنگان جهان اضافه خواهد کرد.

بلینکن روز جمعه در برلین گفت: هیچ دلیلی جز محاصره اوکراین توسط روسیه و امتناع مسکو از صادرات غلات خود به دلایل سیاسی وجود ندارد.

وزیر خارجه دولت بایدن همچنین افزود که درخواست روسیه برای بازرسی کشتی های اوکراینی بی معنی است.

وی اضافه کرد: روسیه با چه حقی یا چه منطقی اصرار دارد کشتی‌های اوکراینی را که از بنادر این کشور خارج می‌شوند، بازرسی کند؟ این معنی ندارد.

بلینکن برای شرکت در کنفرانس وزیران خارجه در مورد امنیت غذایی در برلین حضور دارد، در پاسخ به سوالی در مورد درخواست روسیه مبنی بر پاکسازی  بنادر از مین گفت که اوکراین  نیز به تضمین هایی نیاز دارد که بنادر این کشور در برابر کشتی های روسیه در امان خواهند بود.

وی ادعا کرد: وقتی روسیه می گوید با خروج کشتی ها موافقت می کند، این خطر ورود کشتی های روسیه به بنادر اوکراین و حمله مستقیم به اودسا را ایجاد می کند.

بلینکن ادامه داد: بنابراین اوکراینی‌ها باید اطمینان داشته باشند که انجام هر کاری برای خروج کشتی‌هایشان از بنادر منجر به سوء استفاده  روس‌ها و ورود کشتی‌های  آنها به بنادر اوکراین و حمله به اودسا نخواهد شد.

وزاری خارجه کشورهای گروه هفت در بیانیه ای اعلام کردند که بحران اوکراین ناامنی غذایی را تشدید می کند.

وزارت خارجه روسیه اختلال در روند عرضه غلات را رد کرد

 وزارت خارجه روسیه ادعاهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای مسئول دانستن روسیه در زمینه اختلال در عرضه غلات به بازارهای جهانی را رد کرده است.

گسترش فقر به خاطر جنگ روسیه,اخبار جنگ روسیه اوکراین

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ریانووستی روز جمعه اعلام کرد، سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با مارکوس ادیرر، سفیر اتحادیه اروپا در مسکو، گفت: به نماینده اتحادیه اروپا اطلاع شد که کمپین تبلیغاتی برای مسئول دانستن روسیه در زمینه اختلال در عرضه به بازارهای جهانی که توسط غرب انجام می شود غیرقابل قبول است.

در این دیدار، موضوع امنیت غذایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و  طرف روسی توضیحاتی را درباره مشکلات در حوزه غذایی بویژه به دلیل شیوع ویروس کرونا و از بین رفتن پیوندهای صنعتی و لجستیکی ارائه کرد.

نظر شما