شناسهٔ خبر: 54754054 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

صندوق بین المللی پول:

رکود اقتصادی در آمریکا اجتناب ناپذیر است

رئیس صندوق بین المللی پول، رکود اقتصادی در آمریکا را اجتناب ناپذیر عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

کریستالینا جیورجیوا گفت: ما انتظار داریم که رشد اقتصاد آمریکا کند شود. ما آگاهیم که رکود اقتصادی اجتناب ناپذیر است. ما همچنین ابهام در وضعیت موجود را به خوبی می‌بینیم. اقتصاد از همه گیری احیاء می‌شود. شوک‌های ناشی از حمله روسیه به اوکراین بر اقتصاد آمریکا وارد می‌شود. این اقتصاد آمریکا را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به گزارش شبکه تلویزیونی رویتر، رئیس صندوق بین المللی پول گفت: بهای بالای انرژی به منزله خطری برای اقتصاد آمریکا است. این به منزله خطری برای اقتصاد جهان است. این تورم را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این اثرات زیادی برای رشد به همراه دارد.

او گفت:طرح اقتصادی دولت آمریکا حمایت نمایندگان کنگره را به همراه نداشته است. دولت آمریکا باید به تلاش‌های خود درباره تغییر مالیات‌ها ادامه دهد. باید به اشتغال آفرینی کمک کند. باید منابع را افزایش دهد و از فقرا حمایت کند.

جیورجیوا مبارزه با تورم را به دلایل مختلف این مهم عنوان کرد، زیرا اگر ما بحران را مهار نکنیم این موضوع رشد و درآمد را تهدید می‌کند و اثرات منفی به همراه خواهد داشت. این به شدت خانواده‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد؛ بنابراین باید گامی مهم برداشته شود. موفقیت با گذشت زمان حاصل می‌شود. این برای رشد جهانی مفید خواهد بود. اما باید بهایی پرداخته شود.

رکود اقتصادی در آمریکا اجتناب ناپذیر است

با وجود هشدار‌های اقتصاددانان درباره رکود اقتصادی در آمریکا در پی بحران انرژی و غذایی در جهان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از پاسخ به سوال خبرنگاران در این خصوص خودداری می‌کند و این کار‌ها را داستان سازی عنوان می‌کند.

 

نظر شما