شناسهٔ خبر: 54753674 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

محموله "کمک‌های هلال احمر ایران به مردم زلزله‌زده افغانستان" شامل چه اقلامی بوده است؟

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین جزئیات ارسال کمک‌های هلال احمر به مردم زلزله‌زده افغانستان را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

مهدی ولی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت ارسال کمک‌های مردمی و همچنین اعزام نیروهای امدادی در پی وقوع زلزله 6.1 ریشتری در افغانستان اظهار کرد: از همان ابتدا یک تیم جستجوگر در قالب 18 نفر از نیروهای امدادی به محل وقوع زلزله در افغانستان اعزام شد.

وی تصریح کرد: یک محموله شامل یک هزار تخته چادر، 3 هزار تخته موکت، یک هزار بسته غذایی و 10 هزار تن برنج به افغانستان ارسال شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پاسخ به این پرسش که آیا دومین مرحله کمک‌ها به افغانستان ارسال خواهد شد، گفت: این موضوع بستگی به فراهم شدن شرایط و همکاری جمعیت هلال احمر افغانستان و وزارت امور خارجه کشورمان دارد و در صورتی که شرایط فراهم شود، این اتفاق خواهد افتاد.

ولی‌پور گفت: البته دستگاه‌ها، بخش‌ها و ارگان‌های مختلف نیز محموله‌هایی برای کمک به زلزله‌زدگان افغانستان ارسال کرده‌اند.

وی درباره ارزش ریالی نخستین محموله ارسال شده به مردم زلزله‌زده افغانستان گفت: ارزش ریالی این کمک‌ها 150 میلیارد ریال محاسبه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از ارسال محموله‌های دارویی توسط سایر دستگاه و ارگان‌ها به افغانستان خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر نیز در هفته گذشته شماره حسابی را برای دریافت کمک‌های مردمی به مناطق متاثر از زلزله در کشور افغانستان اعلام کرد که بر همین اساس شماره حساب 99999 و همچنین شماره کارت 6037997544999999 و همچنین کد دستوری #112*737* و شماره حساب نزد بانک مرکزی 410103474199998 آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما