شناسهٔ خبر: 54753580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خبرهای خوب از "آناهیتا" و پتروشیمی‌های کرمانشاه

فاطمه کمانی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از پیگیری برای به نتیجه رسیدن پروژه پتروپالایش آناهیتا و همچنین تعدادی از طرح‌های پتروشیمی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر بهزاد باباخانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به جلسات متعددی که در تهران برای پیگیری پروژه‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: این جلسات خروجی خوبی برای این پروژه‌ها داشت و امیدواریم هرچه زودتر شاهد نهایی شدن این طرح‌ها باشیم.

وی یکی از مهمترین طرح‌هایی که درباره آن صحبت شد را پتروشیمی روانسر اعلام کرد و افزود: طی قول‌هایی که به ما دادند و در جریان رایزنی‌هایی که با هلدینگ خلیج فارس داشتیم، مقرر شد تا قبل از سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه عملیات اجرایی پتروشیمی روانسر آغاز شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه یکی دیگر از طرح‌هایی که درباره آن رایزنی شد را پتروشیمی کنگاور اعلام کرد و ادامه داد:  برای این طرح نیز که در مرحله انتخاب پیمانکار است مقرر شد کارهای مناقصه، انتخاب و انعقاد قرارداد با پیمانکار و تامین مالی آن هرچه زودتر انجام شده و عملیات اجرایی این طرح در اسرع وقت آغاز شود.

باباخانی خاطرنشان کرد: درباره پتروشیمی سنقر نیز که هم اکنون بیش از 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مقرر شد منابع ارزی پروژه هرچه زودتر تامین شده تا به زمان بندی که برای آن در نظر گفته شده و مقداری با تاخیر مواجه شده، برسیم.

وی تاکید کرد: به علاوه در زمینه ایجاد صنایع پایین دست پتروشیمی در استان نیز رایزنی‌های خوبی انجام و مقرر شد با حضور سرمایه‌گذاران جدید ظرفیت‌هایی که در این بخش وجود دارد معرفی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه عمده این طرح‌ها در قالب سند توسعه نفت و گاز کرمانشاه است، یادآور شد: اما برخی از آنها خصوصا پتروشیمی‌های روانسر و کنگاور اجرایی نشده بود.

موضوع دیگری که باباخانی به آن اشاره کرد رایزنی درباره پروژه پترو پالایش آناهیتا در دیدار با مدیرعامل هلدینگ تخصصی نفت و گاز قرارگاه خاتم الانبیا بود و گفت: در این دیدار نیز مقرر شد موضوع تعیین تکلیف پروژه آناهیتا به عنوان یک مطاله مهم در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه مطرح شود و بتوانیم هرچه زودتر وضعیت تامین اعتبار آن را مشخص کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد، با این پیگیری ها هرچه زودتر شاهد آغاز عملیات اجرایی پتروپالایش آناهیتا به عنوان یکی از مصوبات مهم سفر مقام معظم رهبری به استان باشیم.

انتهای پیام

نظر شما