شناسهٔ خبر: 54753575 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

پخش قسمت ششم سریال خبرساز «شهرک کلیله‌ودمنه»
ششمین قسمت سریال «شهرک کلیله‌ودمنه» به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی دیروز به‌صورت اختصاصی در فیلم‌نت پخش ‌شد. در هفته گذشته خبرهایی منتشر شد که ساترا پس از بازبینی پنج قسمت اول مجموعه عروسکی «شهرک کلیله‌ودمنه» حکم توقف پخش این مجموعه را صادر کرده است که این خبر توسط سعید مقیسه رئیس ساترا تکذیب شد. مقیسه در گفت‌وگویی اعلام کرد: فعلاً سریال متوقف نشده و نیاز به دستور قضایی دارد که هنوز قطعی نشده است.

«برد پیت» در جستجوی گنج
«برد پیت» ستاره ۵۸ ساله سینما در گفتگویی جدید اعلام کرده فصل پایانی فعالیت حرفه‌ای او به‌عنوان یک بازیگر از راه رسیده است. به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، «برد پیت» بازیگر آمریکایی برنده اسکار در مصاحبه با مجله «جی کیو» (GQ) درباره ادامه فعالیت هنری خود گفت: «خود را در فصل پایانی حرفه بازیگری‌ام می‌بینم باید منتظر بمانم این بخش آخر چگونه پیش خواهد رفت و چگونه آن را طراحی می‌کنم؟» این بازیگر در بخش دیگری از مصاحبه‌اش فاش کرد که به مدت یک سال مشغول جستجو برای یافتن یک گنج مدفون شده در عمارت چند هزار متری‌اش در فرانسه بوده که در سال ۲۰۰۸ با همسر سابق «آنجلینا جولی» خریداری کرده بود، چراکه به او اطلاع داده بودند طلاهایی به ارزش چندین میلیون دلار مربوط به دوران جنگ‌های صلیبی در آنجا مدفون شده است. وی می‌گوید که تجهیزات راداری خریده و شروع به بررسی عمارت برای یافتن گنج کرده و برای مدت یک سال تمام فکر و ذهنش درگیر این ایده هیجان‌انگیز بوده اما درنهایت متوجه شده که همه این‌ها دروغ بوده است.

«هری پاتر و سنگ جادو» ۲۵ ساله شد
امسال، ۲۵ سال از انتشار کتاب محبوب و پرفروش «هری پاتر و سنگ جادو» نوشته «جی. کی. رولینگ»‌ می‌گذرد. به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، زمانی که «نیگل نیوتون» مؤسس انتشارات «بلومزبری» نسخه‌ای از کتاب «هری پاتر و سنگ جادو»‌ را با خود به خانه برد، دخترش «آلیس» گفت: «این کتاب احتمالاً یکی از بهترین کتاب‌هایی است که یک کودک ۸ یا ۹ ساله می‌تواند بخواند». حالا پس از گذشت ۲۵ سال، این کتاب یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های تاریخ محسوب می‌شود که قلب و تخیلات کودکان سراسر جهان را تصرف کرده است. داستانی که «رولینگ»‌ روایت کرد در سراسر جهان با استقبال گسترده‌ای مواجه شد و به دنبال آن با اقتباس از مجموعه داستان‌های «هری پاتر»‌، مجموعه فیلم‌های سینمایی نیز ساخته شد. با انتشار این مجموعه رمان‌ها، کودکان در نقاط مختلف جهان برای خرید جدیدترین جلد از مجموعه رمان‌های «هری پاتر» ساعت‌ها در مقابل کتاب‌فروشی‌ها صف می‌ایستادند. برای برخی از کودکان داستان «هری پاتر» حتی کمک کرد تا بتوانند از مطالعه کردن لذت ببرند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما