شناسهٔ خبر: 54753351 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

مراجعه به دانشگاه و نخبگان، راه خروج از مشکلات کشور است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ما در حالی به فوتی‌های تک رقمی رسیدیم که در شرایط تحریمی قرار داشتیم؛ این تجربه نشان می‌دهد که مراجعه به جوانان نخبه دانشگاهی می‌تواند راه برون رفت از مشکلات کنونی ما باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در هجدهمین همایش دبیران هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در فضای کنونی کشور، شرایط مهم و پیچیده‌ای را تجربه می‌کنیم؛ از طرفی در اثرگذاری در محیط بین‌الملل، ارائه الگوی زیست بدون وابستگی به نظام سلطه و استقلال علمی و سیاسی افتخارات بزرگی نصیب کشورمان شده و از سوی دیگر نظم موجود جهانی به‌هم ریخته است و دیگر کشورهای سلطه‌گر نمی‌توانند ادعا کنند که حرف اول را در جهان می‌زنند.

وی تصریح کرد: این طغیان‌گری علیه نظم دوقطبی جهانی از انقلاب اسلامی آغاز شد و به همین دلیل است که می‌بینیم که این کشور از سوی آنهایی که خود را ابرقدرت می‌دانند، هدف یک جنگ نابرابر قرار گرفته است. در این میان دانشگاه نماد افتخارآفرینی نظام اسلامی ما است؛ قبل از انقلاب ۱۵۰ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی داشتیم، اما اکنون میلیون‌ها دانشجو و هزاران نخبه‌ی علمی و دانشگاهی و دارای تاثیر در نظام محاسباتی دوست و دشمن داریم  تا جایی که هدف دشمنان در ترورها هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه نقطه قوت علمی و دانشگاهی ما پرورش و توجه تخصصی به موضوعات بوده، خاطرنشان کرد: از مجلس و دولت انقلابی می‌خواهیم که میانبری جهت حرکت بهتر و سریع‌تر به سمت آرمان‌های نوین انقلاب ایجاد کنند تا از مجموعه کانون‌های متخصصان هر رشته در دانشگاه‌ها که یا تشکیل شده و یا در حال تشکیل است کمک گرفته شود و در جهت توسعه و بهره‌وری بیش از پیش در حوزه‌های مختلف حداکثر بهره‌مندی صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به صفر شدن آمار فوتی‌های کرونا در شرایط تحریمی و مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته  گفت: ما در حالی به فوتی‌های تک رقمی رسیدیم و حتی عدد صفر را هم تاکنون در دو روز به ثبت رسانده‌ایم که در شرایط تحریمی قرار داشتیم. این تجربه نشان می‌دهد که مراجعه به جوانان نخبه دانشگاهی می‌تواند راه برون رفت از مشکلات کنونی ما باشد.

وی افزود: هرگاه جامعه دانشگاهی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها دیده شدند به نتایج خوب و افتخارات بزرگ دست‌ یافته‌ایم و باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان گفت‌: ما می‌توانیم با اتکاء به توان و تخصص نخبگان علمی و دانشگاهی در مسیر پیشرفت و خروج از مشکلات گام‌های بلندی برداریم به شرط آنکه این گروه‌ها آنگونه که باید، محل مراجعه باشند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، هجدهمین همایش دبیران هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی سراسر کشور در سه موضوع هم اندیشی حل مسئله و امیدآفرینی که با شعار هر دانشگاهی، یک اندیشکده در تالار شهید سلیمانی مجتمع شهدای سلامت مشهد مقدس در حال برگزاری است.

انتهای پیام

نظر شما