شناسهٔ خبر: 54753342 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ابهام جدی در حذف کاندیداتوری؛

سلب حق رأی از مرادی در انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری/ انوشیروانی جای رئیس معزول را گرفت!

رئیس پیشین فدراسیون وزنه برداری حق رأی در انتخابات IWF را نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مجمع انتخاباتی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای تعیین تکلیف پُست‌هایی نظیر ریاست، دبیرکلی، عضویت در هیأت اجرایی و چند کرسی در کمیته‌های دیگر بالاخره پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، تعویق و حاشیه امروز و فردا (شنبه و یک‌شنبه - ۴ و ۵ تیرماه) در تیرانای آلبانی صورت خواهد گرفت.

از کشورمان برای سمت‌های مهم این انتخابات در عین تعجب و حیرت؛ علی مرادی، رئیس غیرقانونی پیشین فدراسیون ملی وزنه‌برداری جهت احراز ۴ کرسی اعلام کاندیداتوری کرده بود که اتفاقات رخ داده در هفته اخیر و ابطال حکم ریاست او توسط دیوان عالی اداری، این کارزار را به پایان رساند.

پیش‌بینی می‌شد که فدراسیون جهانی به علت عزل او از ریاست در فدراسیون ملی و عدم حمایت نهاد بالادستی در داخل کشور، نامزدی وی را به طور کامل کان لم یکن تلقی کند اما علی‌رغم آئین‌نامه جدید انتخاباتی IWF، این مهم رخ نداده ولی حق رأی از مرادی گرفته شده. 

با وجود سفر مرادی به آلبانی اما هنوز مشخص نیست که آیا فدراسیون جهانی اجازه حضور در رقابت به این مدیر کهنه‌کار وزنه‌برداری خواهد داد یا خیر؛ زیرا طبق اساس‌نامه و آئین‌نامه جدید، مدعی رسیدن به کرسی ریاست یا هیأت رئیسه باید در کشور خود سمتی در وزنه‌برداری داشته باشد.

فدراسیون جهانی در لیست جدید خود نام سجاد انوشیروانی، سرپرست جدید ریاست فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان را به عنوان نماینده ایران که در مجمع حق رای دارد، قرار داده. به این ترتیب مرادی دیگر نمی‌تواند رای بدهد و باید منتظر باشد و ببیند که دیگران به او رای می‌دهند یا خیر. 
 
قسمت تاریک ماجرا اما این جاست که مرادی به رغم این که از سنوات بازنشستگی‌اش خبر داشت و موضوع دیوان عدالت را هم می‌دانست، تعمداً از سمت خود کنار نرفت تا لااقل این شانس و اقبال به فرد دیگری برسد، بلکه او بتواند حتی از یک درصد بخت بیش‌تر نسبت به مرادی در انتخابات IWF برخوردار باشد.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما