شناسهٔ خبر: 54752489 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

ببینید | شیرین مثل مهار یک عقاب

درست 4 سال پیش چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در شهر سارانسک روسیه برابر تیم ملی پرتغال قرار گرفت و خب حالا کمتر کسی است که اتفاقات شگفت آن بازی را به یاد نداشته باشد، از مهار پنالتی کریس رونالدو گرفته تا آن موقعیت عجیب دقیقه 90 مهدی طارمی را که هنوز بسیاری از فوتبالدوستان در حسرت آن فرصت از دست رفته می‌سوزند.

صاحب‌خبر -
تعداد بازدید : 80
<div id="video-display-embed-code_635886" ><script type="text/JavaScript" src="https://jamejamonline.ir/fa/news/play/embed/1371042/635886?width=400&height=300"></script></div>

اما نماد آن بازی برای ما مهار شگفت علی بیرو از توپ کریس رونالدو بود. اما حالا که حرف مهار است بگذارید کمی عقب‌تر برویم و برسیم به شب 31 خرداد 1377. یعنی 24 سال پیش در چنین روزهایی، جایی در ورزشگان ژرلان شهر لیون فرانسه و مسابقه‌ای که آن روزها به نام «مسابقه قرن» نامیده شد.

اولین و تا امروز تنها بازی رسمی تیم ملی ایران در برابر آمریکا در چارچوب مسابقات جام جهانی فوتبال. همه چیز آن بازی برای اهالی فوتبال خاطره‌انگیز است، هنوز هم می‌توان لحظه به لحظه بازی را دید و انگار همین حالا برگزار شده باشد اضطراب بازی را گرفت! از فرار خداداد عزیزی در همان دقایق ابتدایی بازی و گذر از کیسی کلر دروازبان آمریکا و خظای فاحش پنالتی که داور سوئیسی از آن چشم پوشید گرفته تا اشک‌ها و فریادهای حمید استیلی بعد از گل، یا شکر پروردگار علی منصوریان پس از بازی همه و همه برای ما خاطره‌انگیز است. اما همه این شادمانی‌های به جا مانده از این بازی هم مدیون یک مهار شگفت‌انگیز از سوی احمد عابدزاده است! در جایی که حملات تیم آمریکا افزایش داشت و در یک نبرد تن به تن احمدعابدزاده توانست توپ «فرانکی هیدوک» را مهار کند. مهاری که هنوز هم دیدنش همچون یک سکانس سینمایی ماندگار برای ما شیرین است.

نظر شما