شناسهٔ خبر: 54752427 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

طی ۲۴ ساعت گذشته

ائتلاف سعودی ۱۷۵ مرتبه آتش بس در یمن را نقض کرد

منابع یمنی از تداوم نقض آتش بس انسانی نظامی در این کشور از سوی ائتلاف سعودی و مزدورانش خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبا، ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۵ مرتبه آتش بس انسانی نظامی در یمن را نقض کردند.

یک منبع نظامی از دو حمله پهپادی به النیجه در بخش الفاخر استان الضالع که طی آن سه شهروند یمنی زخمی شدند به عنوان بخشی از این موارد نقض آتش بس اشاره کرد.

پرواز بالگردهای آپاچی و پهپادهای جاسوسی و مسلح در آسمان استان‌های مختلف یمن از دیگر موارد نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی اعلام شده است.

منبع مذکور افزود که مزدوران سعودی یک عملیات هجومی را علیه مواضع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در الاحطوب واقع در جبل حبشی استان تعز انجام دادند.

این منبع همچنین گفت که مزدوران سعودی مواضع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان‌های مختلف را ۲۹ مرتبه مورد بمباران موشکی و توپخانه ای قرار دادند.

منبع نظامی مذکور در عین حال از ۷۳ مورد نقض آتش بس در استان‌های مختلف یمن از طریق تیراندازی به منازل شهروندان و مواضع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خبر داد.

لازم به ذکر است که «هانس گروندبرگ» نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن اخیراً اعلام کرد که طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر تمدید شود.

سازمان ملل از روز نخست ماه مبارک رمضان آتش‌بس دو ماهه در یمن اعلام کرده بود. توافق آتش بس قبلی به مدت ۲ ماه از ۲ آوریل تا ۲ ژوئن ۲۰۲۲ بود.

گفتنی است، عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی متشکل از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما