شناسهٔ خبر: 54752044 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مقام یمنی:

هیچ توجیهی برای فرارائتلاف سعودی ازتعهدات آتش بس دریمن وجود ندارد

یک عضو هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که هیچ توجیهی برای فرار ائتلاف سعودی و مزدورانش از تعهدات آتش بس در یمن وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، یک عضو هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت که دولت صنعا خواهان صلح است و به دشواری هایی که برای تحقق آن وجود دارد، واقف است و با گشودن دو جاده در تعز به شکل فوری موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، عبدالملک العجری به شبکه خبری المسیره گفت که دولت نجات ملی یمن برای اتخاذ اقدامات جهت تحقق صلح از شجاعت و پایداری برخوردار است.

وی تاکید کرد: ما به دنبال گسترش آتش بس به منظور تمدید آن هستیم و هیچ توجیهی برای طرف دیگر به منظور شانه خالی کردن از مفاد آتش بس که مهمترین آن پرداخت حقوق کارمندان یمنی است، وجود ندارد.

العجری همچنین افزود که موسسات و سازمان ها در صنعا از امن ترین مکان ها هستند و از تاسیسات طرف مقابل آمادگی لجستیک و فنی بیشتری دارند و این اختلاف آنها را نگران کرده است.

این مقام یمنی گفت: کمیته نظامی به پیشنهاد سازمان ملل پاسخ داده و با گشودن فوری دو جاده در تعز موافقت کرده است. دیگر جاده های پیشنهادی از سوی سازمان ملل برای بررسی تضمین اینکه از سوی ائتلاف متجاوز برای اقدامات خصمانه مورد استفاده قرار نگیرد، به زمان نیاز دارد.

وی افزود: اصول اساسی این است که جاده ها به صورت مناسب آسفالت بوده و از طریق آنها مواد اساسی وارد شود و تغییری در وضعیت نظامی ایجاد نشود.

نظر شما