شناسهٔ خبر: 54751005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیگیری و اجرایی شدن پروژه‌های ملی در کرمانشاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، از پیگیری استاندار کرمانشاه و دیدار با مسئولان کشوری برای پیگیری و اجرایی شدن پروژه‌های ملی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

بهزاد باباخانی گفت : با تاکیدات استاندار و هماهنگی‌های به عمل آمده پروژه‌های مهم و اولویت دار استان که مسایل و مشکلاتی در راستای اجرا دارد از طریق دیدار با مقامات ملی مورد پیگیری قرار گرفت.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در این راستا برای ۲ موضوع ۲ جلسه خوب در تهران با حضور استاندار برگزار شد. در جلسه اول با «عبدالعلی علی عسگری» مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس برای پیگیری پروژه‌های استان برگزار شد.

کار پتروشیمی روانسر بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.۲ پتروشیمی پایین دستی روانسر (EPDM) و کنگاور (اتیلن اکساید) هم در دستور کار قرار دارد.

پتروشیمی سنقر که با روند کندی در حال اجرا بود در این دیدار قرار بر این شد که به سرعت منابع ارزی موردنیاز آن تامین و سرعت اجرای پروژه بالا رود.

پروژه EPDM (لاستیک مصنوعی) روانسر تمام کار‌های زیرساختی آن از جمله تامین زمین، برق، آب، گاز، مجوز‌ها و ... انجام شده و پیمانکار پروژه انتخاب شده. در این جلسه استاندار کرمانشاه از اهمیت پروژه و ارزآوری آن و نبود نمونه مشابه داخلی در ایران سخن گفت که با استقبال علی عسگری روبه رو شد.

 دستوراتی که آقای علی عگسری در مورد پروژه‌های خلیج فارس در استان داده کمک بزرگی به تسریع در اجرای پتروشیمی‌های پایین دست که هرکدام می‌تواند اشتغالزا در شهرستان‌ها باشد خواهد کرد.

با درخواست استاندار کرمانشاه به جزء این پروژه ها، بحث پتروشیمی‌های پایین دست استان مطرح شد که با استقبال آقای علی عسگری رو به رو شد و قرار شد مطالعاتی در این زمینه انجام شود که مجموعه‌ای از صنایع پایین دستی پتروشیمی برای تکمیل زنجیره‌های ارزش پتروشیمی در استان داشته باشیم.

 جلسه دوم استاندار کرمانشاه آقای امیری مقدم پیگیر اجرای پتروپالایش آناهیتا بود که با نتایج خوبی همراه شد.

باباخانی گفت: ۶۷ درصد پروژه پتروپالایش آناهیتا متعلق به قرارگاه خاتم النبیا است در جلسه‌ای که با سردار عابد مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز این قرارگاه داشتیم موضوعات و مباحثی که کمک به اجرای قطعی این پروژه می‌کند از جمله مباحث مربوط به تامین مالی، زیرساخت‌ها و تامین خوراک از مبدا بحث شد که مورد توافق طرفین قرار گرفت که قرار بر این شد که در سفر رییس جمهور مطرح شود .

نظر شما