شناسهٔ خبر: 54750479 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عملیات بتن ریزی دیواره راکتور واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: با فرمان محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، عملیات بتن ریزی بخش نخست دیواره راکتور واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر شروع شد.

صاحب‌خبر -

وی همچنین از مراحل ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت و گوی اختصاصی با صداوسیما گفت: برای ما اهمیت داشت که موانع پیشبرد کار در واحدهای دوم وسوم نیروگاه اتمی بوشهر را برطرف کنیم و با توجه به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب و ارده‌ای که در دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهوروجود دارد و با توجه به بازدیدی که رئیس جمهور در سفر استانی خود به بوشهر از نیروگاه داشت، با استفاده ازشرایط به وجود آمده برای شناسایی آسیب‌ها و برطرف کردن آن‎‌ها اقدام کردیم تا بتوانیم در چارچوب اهداف اصلی و عملیاتی که می‌تواند ما را برای هر چه سریع‌تر به ثمر رساندن واحد ۲ و ۳ کمک کند، برنامه ریزی کنیم.

اسلامی افزود: آن چه که امروز اتفاق افتاد یک نوع حرکت متقفاوت است نسبت به آنچه که تا امروز صورت گرفته است و ما نیاز داریم که از این تاریخ به بعد علمکرد متفاوتی را در این طرح ثبت کنیم و حرکت پیوسته تری را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم الان با توجه به اینکه محدویت کرونایی وجود ندارد و شرایط کرونایی با وضعیت روان تری دنبال می‌شود، بشود عملکرد جدید با اراده و ساختار جدیدی که در تولید و توسعه دنبال می‌کنیم محقق شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: ۲۸ ماه تاخیراجرایی در ساخت واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر داریم. شرایطی بوده که تحمیل شده، اما با تدابیر اتخاذ شده و تامین مالی که در دست اجرااست این طرح ازپشتوانه مالی متفاوتی برخوردارمی‌شود و در عمل این عملکرد را شاهد خواهمی بود. پیگیری خواهیم کرد که اوضاع گذشته تکرار نشود و شاهد روند مهندسی و حساب شده و اجرای طرح به معنی واقعی مطابق زمان باشیم.

اسلامی گفت: پیشرفت ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر، نسبت به برنامه از نظر وزنی ۲۴ درصد عقب ماندگی دارد، یعنی ما الان باید ۳۲ درصد پیشرفت می‌کردیم، اما پیشرفت کمتر از ۱۰ درصد است. این قابل جبران نیست. نکته مهم این است که تداوم نداشته باشد و تاخیر بیشتری تحمیل نشود. این نکته مهمی است که بر آن اراده کرده‌ایم و با توکل به خدا همت و حرکت غیرتمندانه و همکاران دستگاه مجری طرح، محقق خواهد شد.

311311

نظر شما