شناسهٔ خبر: 54749188 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رژیم صهیونیستی گزارش سازمان ملل درباره قتل ابوعاقله را رد کرد

ارتش رژیم موقت صهیونیستی گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در خصوص قتل «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش رژیم موقت صهیونیستی مدعی شد که گزارش سازمان ملل درباره قتل شیرین ابوعاقله به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست، جانبدارانه بوده است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین بار دیگر از فلسطینیان خواست گلوله‌ای که باعث قتل شیرین ابوعاقله شده است، تحویل رژیم صهیونیستی دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: تحقیقات ما نشان می‌دهد که تیراندازی به سمت شیرین ابوعاقله عمدی نبوده، اما قتل وی به دست سربازان ما تأیید نشده است.

«راوینا شمداسانی» سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد به خبرنگاران در ژنو گفت: تمام اطلاعاتی که ما جمع‌آوری کرده‌ایم با این یافته مطابقت دارد که تیراندازی‌هایی که به کشته شدن ابوعاقله و زخمی شدن همکارش «علی صمودی» انجامید، از سوی نیرو‌های امنیتی اسرائیل بوده و نه تیراندازی کور فلسطینیان مسلح.

شیرین ابوعاقله که یکی از خبرنگاران باسابقه شبکه الجزیره بود ماه گذشته هنگام پوشش حملات ارتش رژیم صهیونیستی در شهر «جنین» به شهادت رسید. به گفته «ندا ابراهیم» خبرنگار الجزیره از رام‌االله، «فلسطینی‌ها از روز اول گفته‌اند که می‌دانند که این گلوله از سمت سربازان اسرائیل شلیک شد. شواهد عینی و ویدئو‌هایی که ما از فلسطینی‌های حاضر در آنجا دیده‌ایم نشان می‌دهد که هیچ مبارز فلسطینی در آن اطراف نبود. فلسطینی‌ها حالا خواستار عدالت و پاسخگویی هستند.»

انتهای پیام/ 161

نظر شما