شناسهٔ خبر: 54749112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

آیت الله علماء در خطبه های نماز جمعه:

"جوانان" بهترین ذخیره های مملکت هستند/ مشکلات اقتصادی نباید ایمان مردم را تضعیف کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: بهترین ذخیره های مملکت جوانان هستند که دشمن می خواهد با انواع و اقسام مواد مخدر صنعتی آنها را مبتلا کند

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه -سوم تیرماه 1401- به امامت آیت الله علما در مسجد جامع شهر کرمانشاه اقامه شد.

"تقوا" سرمایه انسان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های این هفته ضمن توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا سرمایه انسان است، این یک حقیقت است که آدمی به فلاح و رستگاری نیاز دارد و برای رسیدن به آن باید اخلاق رذیله را از خود دور کند.

آیت الله علما افزود: انسان بایستی محرمات را از خود دور کند، خودش را تربیت کند؛ چرا که بدترین دشمن، نفس انسان است.

وی گفت: خصوصیت مومن این است که دائما الذکر باشد، در هر کاری تقوا و بندگی خدا را داشته باشد و اینطور رشد کند و کسی که چنین باشد دل و قلبش نورانی می شود.

 ۲۵ ذی القعده روز دحوالارض؛ روزی که سرشار از خیر و برکت است

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنانش به ۲۵ ذی القعده روز دحوالارض اشاره کرد و افزود: روزی که سرشار از خیر و برکت است و انسان‌هایی که در این روز مشغول عبادت باشند، بیش از دیگران عیار بندگی خود را ارتقا می‌دهند. برای روز دحوالارض در کتاب شریف مفاتیح الجنان ضمن بیان فضائل مخصوص آن، اعمالی ذکر شده است.

 بهترین ذخیره های مملکت جوانان هستند

وی به پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و گفت: بهترین ذخیره های مملکت جوانان هستند که دشمن می خواهد با انواع و اقسام مواد مخدر صنعتی آنها را مبتلا کند.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مبحث مواد مخدر جنبه سیاسی پیدا کرده، تصریح کرد: همه مسئولان، نهادها و ارگانهای مختلف و همچنین خانواده ها باید تلاش کنیم تا جوانان را از این بلای خانمان سوز نجات دهیم.

وی در ادامه سخنانش به ۶ تیرماه  سال ۱۳۶۰ اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام در مسجد ابوذر سوء قصد به امام مسلمین امام خامنه ای داشتند.

آیت الله علما بیان کرد:  ۷تیر سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ نفر از شخصیتهای والای مملکت است که دشمنان به قصد سقوط نظام این کار را کردند اما امام(ره) بزرگوار از نظام مراقبت کرد.

و ی ادامه داد: هفتم تیر روز قوه قضاییه نامگذاری شده و قوه قضاییه یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی و مسئول تحقق و اجرای عدالت در بین مردم است.

برنامه دشمن تضعیف ایمان و امید مردم است/ شهدا مظهر ایمان و امید هستند

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری، تصریح کرد: برنامه دشمن تضعیف ایمان و امید مردم و القاء بن‌بست و کارنابلدی مسئولان است.

آیت الله علما همچنین با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری که فرمودند: شهدا مظهر ایمان و امید هستند، افزود: تضعیف امید، القاء بی‌آینده‌گی، بن‌بست و اینکه مسئولان اداره کشور را بلد نیستند از جمله کارهای بدخواهان ایران هستند.

وی با اشاره به تعبیر امام بزرگوار از عشایر که به‌عنوان ذخایر کشور یاد کردند، گفت: امروز تکیه بدخوهان ایران و اسلام به جنگ نرم است بنابراین همه آحاد ملت از جمله عشایر به امور و تولیدات فرهنگی نیاز دارند.

مشکلات اقتصادی و گرانی ها نباید ایمان مردم را تضعیف کند

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ما 8 سال جنگ تحمیلی و مشکلات آن را تحمل کره ایم، تصریح کرد:  مشکلات اقتصادی و گرانی ها نباید ایمان مردم را تضعیف کند، این تحریمها و گرانی از قبل هم وجود داشته است.

نظر شما