شناسهٔ خبر: 54748965 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مسئولان برگزاری به اشتباه خود پی بردند ولی حاضر به تصحیح آن نشدند

ساعی: کمیته برگزاری پومسه قهرمانی آسیا برخلاف مقررات رفتار کرد/ ‏رفتارعجیبی را شاهد بودیم

رئیس فدراسیون تکواندو با بیان اینکه رفتار عجیبی از کمیته برگزاری در مراسم اختتامیه مسابقات پومسه شاهد بودیم، تاکید کرد: در معرفی تیم‌های برتر برخلاف بخشنامه ارسال شده به کشورها عمل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، هادی ساعی ضمن با اشاره به اتفاقات رخ داده در مسابقات پومسه قهرمانی آسیا اظهار داشت: طبق رسم معمول همه تورنمنت‌های معتبر دنیا؛ پیش از برگزاری مسابقات طی بخشنامه‌ای مقررات آن دوره از مسابقات برای کشورهای شرکت کننده ارسال می‌شود. رقابت های آسیایی کره جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نبود. ضمن اینکه پیش از آغاز مسابقات هم اعلام کردند که در چند بخش تعداد ثبت نام کننده ها کمتر از ۶ تکواندوکار است. در این موارد مسابقه برگزار می‌شود، ولی مدال و امتیاز آن در رده بندی نهایی تیم‌ها محاسبه نمی‌شود. طبق همین موضوع ما چند تکواندوکار که مدت ها در اردوی آماده سازی سخت تمرین کرده بودند را اعزام نکردیم، ولی کمیته برگزاری برخلاف گفته خود عمل کردند.

وی افزود: مسئولان برگزاری برخلاف بخشنامه‌های ارسالی، هم مدال و هم امتیاز یکی از بخش ها را با یک شرکت کننده محاسبه کردند و تیم ملی ایران از این نظر آسیب دید. کمیته برگزاری اگر قرار بود چنین تصمیمی بگیرد، باید قبل از اعزام تیم‌ها به کشورهای شرکت کننده اعلام می‌کرد و در این صورت ما هم تکواندوکاران ملی پوش خود را به این مسابقات می‌آوردیم.

رئیس فدراسیون تکواندو ادامه داد: در رده سنی بالای ۶۰ سال بانوان تنها یک شرکت کننده و آن هم از چین تایپه حضور داشت که به او یک مدال طلا دادند. بحث ما این است که این تکواندوکار با چه شخصی مسابقه داده و قهرمان شده، آیا امتیازی که برای این مدال در جدول امتیازات منظور کردند، قانونی است؟ همین یک طلا باعث شد تا چین تایپه در شرایط مساوی با تیم ملی ایران، با وجود امتیازات مساوی، به دلیل رنگ مدال بهتر از سوی کمیته برگزاری به عنوان نایب قهرمان معرفی شود. دوره قبل رقابت های قهرمانی آسیا نیز چنین شرایطی پیش آمد، ولی ناظر فدراسیون جهانی، محمد پولادگر رئیس فدراسیون کشورمان بود که اجازه نداد امتیاز بخش‌هایی با زیر 6 شرکت کننده محاسبه شود.

ساعی با اشاره به اعتراض به این تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات اظهار داشت: در پاسخ به اعتراض ما عنوان شد که اعلام کرده‌ایم در این دوره امتیازات و مدال‌های موارد این چنینی محاسبه می‌شود. در حالی که اگر قرار به چنین تصمیمی بود باید قبل از اعزام تیم‌ها به کشورهای عضو اطلاع می‌دادند. در این صورت ما نفرات خود را به کره می‌آوردیم. بعد از آن گفتند در جلسه فنی پیش از شروع مسابقات اعلام شده که چنینی مسئله‌ای هم صحبت ندارد. اینجا مسابقات قهرمانی آسیاست و از اسم آن هم معلوم است، آن فردی که مدال طلا گرفته، با کدام رقیب مسابقه داد و قهرمان شد و طلا گرفت که آن مدال را هم محاسبه می‌کنید؟ فقط باید یک امتیاز حضور در این رقابتها را برای او منظور می‌کردند، این در حالیست که امتیاز حضور در مسابقه، امتیاز کسب مدال طلا  برای او منظور شده و همین موضوع باعث شد تیم ملی ایران لطمه بخورد.

وی ادامه داد: مسئولان برگزاری به اشتباه خود پی بردند ولی حاضر به تصحیح آن نشدند و با اهدا گل از ما عذرخواهی کردند. ولی فایده ای نداشت چرا که عنوان نایب قهرمانی ما از دست رفت و ما هم روی سکوی نرفتیم و جام سوی را نگرفتیم.

رئیس فدراسیون تکواندو در پایان گفت: نکته جالب و عجیبی در مراسم اختتامیه را شاهد بودیم. بعد از اعتراض ما به این موضوع و نرفتن روی سکوی قهرمانی، کمیته برگزاری تیم کره و چین تایپه را دعوت کرد، هر دو را بردند روی سکوی نخست، بدون برگزاری مراسم سرود و پرچم، جام‌هایی را که داخل باکس مخصوص و در کیسه بود را همانطور تحویل نماینده تیم‌ها دادند و سریع جمع کردند و رفتند. قطعاً این شرایط را به فدراسیون جهانی منعکس خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 


 

 

نظر شما