شناسهٔ خبر: 54748953 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تازه ترین تحولات فلسطین؛

زخمی شدن 82 فلسطینی در نابلس/حضور 50 هزار نمازگزار در مسجد الاقصی

منابع فلسطینی از زخمی شدن دست کم 82 فلسطینی در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در جنوب و شرق نابلس در کرانه باختری خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، شماری از فلسطینیان امروز و پس از برگزاری نماز جمعه در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در روستاهای «بورین» و «قریوت» در جنوب نابلس و «بیت دجن» در شرق این شهر در کرانه باختری زخمی شدند.

این در حالی است که سازمان هلال احمر فلسطین گزارش داد که ۸۲ فلسطینی در درگیری با نظامیان و شهرک نشینان در روستاهای «بیت دجن» و «بورین» و «قریوت» مصدوم شدند که علت بیشتر این مصدومیت‌ها استنشاق گاز اشک آور بود.

به گفته منابع محلی، درگیری‌ها در روستای قریوت زمانی آغاز شد که نظامیان اشغالگر به تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان فلسطینی در اعتراض به احداث مجتمع‌های صهیونیست نشین در این روستا یورش بردند و به شلیک گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی متوسل شدند. حال آنکه شهرک نشینان صهیونیست هم به دو چشمه اصلی این روستا که آب آن را تأمین می‌کند، خسارت وارد کردند.

از سوی دیگر، با وجود تدابیر شدید نظامی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در دروازه‌ها و ورودی‌های بخش قدیمی قدس اشغالی، حدود ۵۰ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند. فلسطینی‌ها از شهرهای مختلف کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و در پاسخ به فراخوان برای حضور گسترده و اعتکاف در مسجد الاقصی به منظور حفاظت از آن در مقابل حملات صهیونیست‌ها خود را به این مسجد مقدس رسانده بودند.

نظر شما