شناسهٔ خبر: 54748219 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان ملل تحقیقاتی را با محوریت مسئولیت تل آویو در قتل شیرین ابوعاقله منتشر می‌کند

تهران - ایرنا - به دنبال درخواست سناتورهای آمریکایی از واشنگتن برای تحقیقات در خصوص قتل شیرین ابوعاقله، سازمان ملل نیز روز جمعه اعلام کرد تحقیقاتی را با محوریت مسئولیت رژیم صهیونیستی در قتل خبرنگار شبکه الجزیره منتشر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت روز جمعه اعلام کرد شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تحقیقاتی را با محوریت مسئولیت اسرائیل در قتل شیرین ابوعاقله منتشر خواهد کرد.
پیشتر ، گروهی متشکل از ۲۴ سناتور آمریکایی روز پنجشنبه (به وقت محلی) از جو بایدن رئیس جمهوری این کشور خواستند تا واشنگتن مستقیما در تحقیقات شهادت شیرین ابوعاقله شرکت کند.
قانونگذاران آمریکایی که همگی دمکرات و دو سناتور مستقل هستند، خواستار «تحقیقات کامل و شفاف تحت نظارت آمریکا» در مورد شهادت شیرین ابوعاقله، یک خبرنگار فلسطینی-آمریکایی شدند.
خبرنگار شبکه الجزیره قطر، چندی پیش هنگام پوشش خبری در پی یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی، توسط نیروهای مسلح اسرائیل هدف گلوله قرار گرفت. ابوعاقله کلاه و جلیقه‌ای به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک روزنامه نگار معرفی می‌کرد.
ابو عاقله که از سال ۱۹۹۷ با این شبکه کار می‌کرد، حین پوشش خبری عملیات یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به جنین در کرانه باختری، با گلوله‌های جنگی و واقعی نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.
بسیاری از کشورها، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به قتل ابوعاقله با محکوم کردن این جنایت صهیونیست‌ها، خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در قبال این وحشیگری و انجام تحقیقات در این باره شده اند.
در همین حال رژیم صهیونیستی تحقیقات درباره جنایت قتل خبرنگار شبکه الجزیره را لغو و اعلام کرد که هیچ قصدی برای گشودن پرونده تحقیقات درباره کشته شدن این روزنامه نگار ندارد.

نظر شما