شناسهٔ خبر: 54747097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه دامغان:

اقدام‌های فرهنگی در جهت پیشگیری از جرم مورد توجه باشد

سمنان-ایرنا- امام جمعه دامغان گفت: اقدام‌های فرهنگی در جهت جلوگیری از وقوع جرم و کاهش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی از سوی نهادهای مربوطه در دستور کار قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی (ره) دامغان برگزار شد، به فرارسیدن هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: دستگاه قضا مکان رعایت عدالت، امیدبخشی به مظلومان و جایگاه رسیدن به حق است.

وی ادامه داد: باید تمام تلاش‌ها در جهت به کارگیری توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر ارتباط خوب با مردم، از سوی مسوولان و متولیان دستگاه قضایی کشور عملی شود.

رستمیان اظهار داشت: دستگاه قضایی کشور آخرین نقطه ای است که باید به کار مردم رسیدگی شود که در این راستا باید خلاء های جرم‌آفرین شناسایی و با اقدام فرهنگی، از بروز جرم پیشگیری کنیم.

وی به فرارسیدن هفته اصناف اشاره کرد و گفت: انقلاب ما با حضور اصناف پیروز شد و در میدان جهاد، اصناف و کسبه در زمان‌های حساس مبارزه در کنار مردم حضور یافتند و در همین راستا شهرستان دامغان مفتخر است که ۵۰ شهید اصناف تقدیم نظام کرده است. 

رستمیان به همراهی اصناف در دوران کرونا اشاره و تصریح کرد: اصناف و بازاریان در دوران کرونا مسوولان را همراهی کردند و با همراهی این قشر جامعه سلامت مردم تضمین شد. 

وی افزود: بسیاری از کسبه درباره قانون مالیات گلایه هایی دارند که از مسوولان انتظار داریم قوانین مالیات به گونه ای وضع شود که این شاخص اقتصادی عادلانه تعیین و اخذ شود. 

رستمیان به ارائه گزارش از روند حوزه بهداشت و درمان پرداخت و افزود: مطالبه گری انجام شده است و مسوولان این مطالبه ها را دنبال کردند و در این راستا ۱۴ قلم کمبود تجهیزات بیمارستان ولایت تامین شد و هفته آینده نیز بخش شیمی درمانی بیمارستان راه‌اندازی می‌شود.

امام جمعه دامغان خاطر نشان کرد: با کمک خیران، همراه سرای بیمار و هشت سوئیت برای اسکان پزشکان در بیمارستان ولایت دامغان ایجاد شد که انتظار داریم مطابق آورده خیّر، دولت نیز اقدام لازم را انجام دهد. 

نظر شما