شناسهٔ خبر: 54746999 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سازمان ملل: ابوعاقله در تیراندازی نیروهای اسرائیلی کشته شد

سازمان ملل متحد اعلام کرد اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده که نشان می‌دهد شلیک مرگبار به سمت خبرنگار فلسطینی الجزیره از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل متحد جمعه (۲۴ ژوئن) اعلام کرد اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده که نشان می‌دهد شلیکی که یازدهم ماه مه به شهادت خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره انجامید، توسط نیروهای اسرائیلی انجام شد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «راوینا شمداسانی» سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد به خبرنگاران در ژنو گفت: تمام اطلاعاتی که ما جمع‌آوری کرده‌ایم با این یافته‌ مطابقت دارد که تیراندازی‌هایی که به کشته شدن ابوعاقله و زخمی شدن همکارش «علی صمودی» انجامید، از سوی نیروهای امنیتی اسرائیل بوده و نه تیراندازی کور فلسطینیان مسلح. 

شرین ابوعاقله که یکی از خبرنگاران باسابقه شبکه الجزیره غربی بود ماه گذشته هنگام پوشش حملات ارتش رژیم صهیونیستی در شهر «جنین» به شهادت رسید. به گفته «ندا ابراهیم» خبرنگار الجزیره از رام‌االله، «فلسطینی‌ها از روز اول گفته‌اند که می‌دانند که این گلوله از سمت سربازان اسرائیل شلیک شد. شواهد عینی و ویدئوهایی که ما از فلسطینی‌های حاضر در آنجا دیده‌ایم نشان می‌دهد که هیچ مبارز فلسطینی در آن اطراف نبود. فلسطینی‌ها حالا خواستار عدالت و پاسخگویی هستند».

در جدیدترین درخواست برای رسیدگی به جنایت رژیم صهیونیستی، ۲۴ نماینده مجلس سنای آمریکا از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند که واشنگتن به صورت مستقیم در تحقیقات مربوط به قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره در فلسطین اشغالی مشارکت کند. 

بعد از جنایت رژیم موقت صهیونیستی در قتل شیرین ابوعاقله، درخواست‌ها از آمریکا برای تجدیدنظر در حمایت‌های بی‌قید و شرطش از رژیم صهیونیستی و مشروط کردن کمک‌های سالانه‌اش به این رژیم شدت گرفته است. 

وزارت خارجه آمریکا بعد از حمله عوامل رژیم موقت صهیونیستی به مراسم تشییع‌جنازه ابوعاقله این اقدام را «نگران‌کننده» خواندهو خواستار تحقیق درباره مرگ این خبرنگار شده بود. در آن زمان جو بایدن هنگامی که از سوی خبرنگاران درباره این قتل مورد سوال قرار گرفت، به جای محکوم کردن این جنایت گفت که در جریان جزئیات نیست و لازم است درباره آن تحقیق انجام شود.

انتهای پیام/م

نظر شما