شناسهٔ خبر: 54746742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز:

دستگاه قضایی باید روی مسائل مرتبط با عفاف و حجاب نظارت جدی تری کند

آیت الله دژکام گفت: دستگاه قضایی باید روی مسائل مرتبط با عفاف و حجاب نظارت جدی تری کند زیرا در این حوزه مسئولیت سنگین ‌تری دارد و وظیفه دولت این است مسئولان دولتی متخلف در این مسائل را از مسئولیت برکنار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از  شیراز ،  آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 3 تیر) در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: بانوان در مراقبت اجتماعی نقش موثری دارند و ترویج عفاف و حجاب از نمونه های این نقش مهم است.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: جامعه معنوی به مراقبت اجتماعی توجه ویژه دارد و در آیه ۶ سوره مبارکه «تحریم» نیز بر مراقبت اجتماعی به عنوان شفقت و دلسوزی تاکید شده است.

وی اضافه کرد: اگر رفتار خطا دائمی شود، فرد جهنمی خواهد شد و نگرانی دلسوزانه باید به نسل جوان و نوجوان منتقل شود و باید بدانیم که امر به معروف و نهی از منکر مصداق شفقت است و از روی دلسوزی و نگرانی است.

امام جمعه شیراز با اشاره به هنجارشکنی در خصوص عفاف و حجاب در شیراز طی روزهای اخیر عنوان کرد: برای درمان این مشکل باید از جهات مختلف تفکیک و بررسی کرد و امروز که با یک جنگ ترکیبی درگیر هستیم،این بررسی بسیار مهم است و به کار اخلاقی و تربیتی و تدبیر اندیشی درست نیاز داریم.

وی ادامه داد:  مسئله ممکن است سیاسی باشد اما اگر در این ماجرا با یک مسئله سیاسی امنیتی رو به رو باشیم، نوع رفتار ما با زمانی که مسئله اخلاقی باشد، متفاوت خواهد بود.

آیت الله دژکام اضافه کرد: مسئولان اداری در این حوزه فراخوانده شده اند اما اینکه با نوجوانان چنین و چنان رفتار شده، درست نیست و تکلیف شهروندی در این مورد مهم است  و شاهد بودیم که مردم مخالفت خود را در مقابل هر خلاف شرعی اعلام می‌ کنند و در جواب این اقدام مردم ما راهپیمایی عفاف و حجاب برگزار می کنند.

وی تصریح کرد: نهادهای تربیتی باید آستین بالا بزنند و برای نوجوانان و جوانان برنامه ‌‌های ارشادی و تربیتی در نظر بگیرند و سیاسیون در این موارد باید تقوا را رعایت کنند تا تاثیر کار تربیتی کم نشود.

امام جمعه شیراز با تاکید بر مسئولیت رسانه‌ ها گفت: دستگاه قضایی نیز باید روی این مسائل نظارت جدی کند زیرا در مسئله عفاف و حجاب مسئولیت سنگین ‌تری دارد و وظیفه دولت این است مسئولان دولتی متخلف در این مسائل را از مسئولیت برکنار کند.

 

 

پایان پیام/664

نظر شما