شناسهٔ خبر: 54746242 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر صمت: تعداد خودروهای کف پارکینگ خودروسازان ۷۰ درصد کاهش داشته است

فاطمی امین با بیان اینکه وزارت صنمت به دنبال اصلاح ساختار صنعت خودرو و ایجاد ثبات در تولید است، گفت: از نیمه دوم امسال بیشترین تمرکز بر روی کیفیت خودرو خواهد بود و اکنون کیفیت در حال بهبود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت جمعه ۳ تیر در پیش خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی گفت: زندگی شهید بهشتی برای این بود که با تفکر اصولی اسلامی بتواند مبارزه را از آغاز تا پیروزی هدایت کند و بعد از پیروزی بنای نوین جامعه را پی‌ریزی کند، این عصاره زندگی شهید بهشتی است که انشاء‌الله توفیق داشته باشیم، یک دوران دوران مبارزه و یک دوران سازندگی و دوران پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی و انشاء‌الله این توفیق را داشته باشیم که در سایه امنیت و اقتدار جموری اسلامی ایران بتوانیم ین کار را انجام دهیم. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه روز اول تیرماه، روز اصناف است و حضرت امام خمینی در مورد اصناف تعبیری دارند و می‌فرمایند که اصناف بازوان ستبر انقلاب اسلامی هستند، گفت: واقعا جای تقدیر و تشکر از اصناف هست زیرا هم قبل از پیروزی انقلاب و در حین پیروزی اصناف کمک‌‌های شایانی داشته‌اند و هر گاه موقعیتی فراهم شد و مشکلاتی ایجاد شد ما شاهد بودیم که اصناف در میدان بودند و به کشور کمک کردند. دهم تیر نیز روز صنعت و معدن است که ما  اول تا دهم تیرماه به عنوان دهه تولید و تجارت است و برنامه‌هایی در این ایام انجام می‌شود. 

فاطمی امین در ادامه با اشاره به دستاوردهای وزارت صمت اظهار داشت: یکی از موضوعات معدن است و حضرت آقا نیز به این موضوع بسیار تاکید دارند‌، یکی از نقاط آغاز چرخه تولید، معدن است، اولین بحث در معدن شناسایی ذخایر معدنی است، متاسفانه در این زمینه عقب هستیم و به دقت نمی‌دانیم که چقدر ذخایر معدنی داریم. در همین راستا کار ویژه‌ای از مهر سال گذشته آغاز شد و ما ار شناسایی تمام نقاط امید بخش کشور از سال گذشته مهرماه آغاز کردیم خوشبختانه ذخایر بسیار ارزشمندی در خراسان جنوبی نیز اکتشاف شد که به زودی اطلاع رسانی می‌شود‌.

وی در زمینه برداشت از معادن اظهار داشت: در سال گذشته 500 میلیون تن مواد معدنی برداشت شده اما کمتر از یک درصد آن به‌صورت خام صادر شده است  که به میزان 4.5 میلیون تن است به عبارتی استخراجی که از معادن کشور انجام شد 99 درصد آن در چرخه تولید قرار گرفت البته مواد نیمه خام صادر شده است اما صادرات خام مواد معدنی در حد یک درصد بوده است که این موضوع افتخار بسیار بزرگی است. همچنین رشد تولید در برداشت‌های حوزه مس، سنگ آهن و سرب داشته‌ایم. 

وی در مورد سرمایه‌گذاری نیز گفت: اگر به دنبال اشتغال و رشد اقتصادی هستیم علاوه بر اینکه باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم یک کار بسیار مهم سرمایه‌گذاری است، متاسفانه در سال‌های اخیر به سرمایه‌گذاری توجه ویژه‌ای نشده است. سال گذشته 42 پروژه بزرگ معدنی و نیروگاهی به مبلغ سرمایه‌گذاری 17 میلیارد دلار آغاز شد که این نوید بخش تولید و اشتغال در سال‌های آینده است و در همین دهه تولید و تجارت نیز حدود 50 پروژه بزرگ با حدود 32 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و 12 هزار اشتغال فعال می‌شود اما نکته مهمتر این است که ما متاسفانه توزیع جغرافیایی مناسبی در سرمایه‌گذاری نداریم. 

فاطمی امین در ادامه با بیان اینکه خودروهای کف پارکینگ در پایان خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه ۷۰ درصد کاهش داشته است، گفت: این وزارتخانه امسال به دنبال اصلاح ساختار صنعت خودرو و ایجاد ثبات در تولید است.

فاطمی‌امین با بیان اینکه کشور به ثبات در تولید خودرو رسیده و از تداوم این روند ابراز امیدواری کرده است، گفت: از نیمه دوم امسال بیشترین تمرکز بر روی کیفیت خودرو خواهد بود و اکنون کیفیت در حال بهبود است، اما آمار ملموس نیست؛ یعنی بر اساس حرکت و گزارش‌های رسمی که متعلق به وزارت صمت است، اعلام‌نشده و از سوی بخش خصوصی بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما