شناسهٔ خبر: 54743953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

غیرت مردم شیراز در مقابل هنجارشکنی بلوار چمران/ راهپیمایی حریم حیا و حجاب برگزار می‌شود

در واکنش به شدت یافتن هنجارشکنی‌های اخلاقی و فرهنگی در سومین حرم اهل بیت(ع) راهپیمایی حریم حیا و حجاب برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازشیراز، اجتماع و راهپیمایی حامیان حریم حیا، غیرت و حجاب امروز پس از اقامه نماز جمعه در شیراز برگزار می‌شود.

این اجتماع در واکنش به شدت یافتن هنجارشکنی‌های اخلاقی و فرهنگی در سومین حرم اهل بیت(ع) و مطالبه از دستگاه‌های متولی امر فرهنگ از سوی دفتر امام جمعه شیراز اعلام شد.

دو روز گذشته برنامه‌ای برای تجمع اسکیت‌سواران در بلوار چمران شیراز اعلام شده بود که این امر با هنجارشکنی و کشف حجاب عده‌ زیادی از شرکت‌کنندگان همراه بوده است، این موضوع که کلیپی از آن روز گذشته در شبکه‌های مجازی منتشر شده منجر به واکنش مردم انقلابی شیراز شده است و با هشتگ "نسبت به هنجارشکنی در سومین حرم‌اهل بیت(ع) بی‌تفاوت نباشیم" اعتراض خود را بیان کردند‌‌‌.

در حالی که فرمانداری شیراز شب گذشته اعلام کرده که 10 نفر از عوامل برگزارکننده این تجمع شناسایی و دستگیر شدند. 

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز دستور برخورد با عوامل این تجمع را صادر کرده است، براین اساس در پی دستور رئیس کل دادگستری استان فارس دادستان شیراز از تشکیل پرونده در این خصوص و تحقیق از تعدادی از شرکت‌کنندگان در تجمع خبر داد.

سید مصطفی بحرینی افزود: 5 نفر از عوامل اصلی پس از شناسایی بازداشت شدند.

درج لوگوی شهرداری در زیر پوستر این برنامه منجر به ارائه توضیحاتی از سوی شهرداری شیراز شد. شهرداری شیراز در بیانیه‌ای هر گونه صدور مجوز به منظور دعوت شهروندان برای تجمع در گردهمایی اسکیت‌بازان با مشارکت این نهاد را در بلوار شهید چمران تکذیب کرد.

در این بیانیه جهت استحضار افکار عمومی شیراز، شهر سوم حرم اهل بیت(ع) آمده است: نشاط افزایی و گسترش شادی‌های اجتماعی با رعایت هنجارها و مولفه‌های ارزشی، دینی و اخلاقی همواره در دستور کار شهرداری شیراز قرار داشته و رویدادهای متعدد و متنوعی در قالب مسابقات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تابحال بارعایت مقررات برگزار شده است.

اما شهرداری شیراز در گردهمایی که با عنوان روز جهانی اسکیت در بلوار شهید چمران برگزار شده هیچ مجوزی صادر نکرده و عوامل برگزاری با سوءاستفاده از آرم شهرداری شیراز تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

شهرداری شیراز در همین راستا از شهروندان فهیم و دیندار سومین حرم اهل بیت تقاضا کرده تا اخبار همایش‌ها، تجمعات، گردهمایی‌ها و کلیه برنامه‌های آیینی و مناسبتی را صرفا از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز دنبال کنند و مراقب سودجویانی که با قصد خدشه‌دار کردن ارزش‌های جامعه و گمراهی افکار عمومی در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند، باشند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: بدیهی است شهرداری شیراز به‌موازات فعالیت‌های گسترده عمرانی نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و ورزشی داشته و در راستای گسترش شور و نشاط در جامعه با در نظرگرفتن اعتقادات اهالی ولایتمدار شیراز و ارزش‌های سومین حرم اهل بیت(ع)  گام برمی‌دارد.

براساس این‌ گزارش دو روز قبل تجمع جمعی از اسکیت‌سواران در شیراز با هنجارشکنی و کشف حجاب همراه شده بود که این موضوع سبب اعتراض جمع کثیری از متدینین و مردم شریف شیراز شد.

انتهای پیام/424/ح

نظر شما