شناسهٔ خبر: 54737440 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار اعلام کرد

سرانه مطالعه در رفسنجان ۱۲ دقیقه است

حسین میرزا اسدی

فرماندار رفسنجان با ابراز نگرانی از پایین بودن سرانه مطالعه در شهرستان رفسنجان، گفت: در حال حاضر سرانه کتابخوانی در رفسنجان ۱۲ دقیقه است که بسیار پائین است که امیدواریم با برگزاری جشنواره هایی مانند کتابخوانی رضوی بتوانیم سرانه را بالاتر ببریم.

صاحب‌خبر -

حسین رضایی ظهر امروز دوم تیرماه در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری افصح هجری اظهار کرد: در زمینه کتابخوانی، ضربه ای که فضای مجازی می زند غیرقابل انکار است و بسیاری وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند اما حسی که کتاب به انسان می دهد هیچ موضوعی جایگزین آن نمی تواند باشد.

وی بیان کرد: امیدواریم حمایت های مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در زمینه مباحث فرهنگی ادامه یابد تا بتوان شاهد رشد و اعتلای فرهنگ شهرستان باشیم.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه غنای فرهنگی شهرستان بالاست، تصریح کرد: در زمینه فرهنگی هر چه هزینه کنیم، هزینه های دیگر را نباید پرداخت کنیم و کمبود نیروی انسانی را در این زمینه باید برطرف کنیم.

مشارکت ۲۷۰۰ رفسنجانی یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان رفسنجان نیز گفت: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در دو بخش فردی و خانوادگی برای گروههای سنی خردسال و کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در رشته های نقاشی، پویش کتابخوان، پویش کتابخوان مجازی، قصه گویی، شعرسرایی، پویش برای امام زمانم، داستان کوتاه و تولید آثار هنری در سطح شهرستان برگزار شد.

سید محمدتقی هاشمی افزود: ۲ هزار و ۷۰۴ نفر رفسنجانی در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که ۴۶ نفر برنده شدند و بیشترین شرکت کنندگان در رشته های نقاشی و کمترین در زمینه تولید آثار هنری بودند.

وی افزود: علاوه بر جشنواره رضوی، مسابقه ای به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار کردیم که حدود ۲۰۸ نفر شرکت کردند و به ۲۰ نفر جوایزی اعطا می شود.

انتهای پیام

نظر شما