شناسهٔ خبر: 54737004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۰ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ هزار و ۶۰۱ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان ایلام مهناز همتی روز پنج شنبه گفت: یکی از عوامل بسیار مهم در صادرات رعایت استاندارد و شاخص‌های آن است و این موضوع می‌تواند فرصت را برای توجه به کیفیت تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال به دنبال داشته باشد. 

وی تاکید کرد: توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادرات در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند. 

مدیرکل استاندارد ایلام اضافه کرد: همچنین در طی این مدت (ابتدای سال جاری تاکنون) تعداد  ۳۵۲ فقره پرونده صادراتی که محصولات آنها با توجه به اینکه مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده‌اند بر اساس پروانه استاندارد آنها مجوز صادرات صادر شده است.

وی بیان کرد: همچنین در طی این مدت تعداد ۵۵۱ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به مصالح ساختمانی است.

همتی تاکید کرد: بر اساس ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازار بین المللی و حمایت از تولید کنندگان داخلی و رونق گرفتن تولیدات داخلی است.

نظر شما