شناسهٔ خبر: 54732162 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

قیمت سکه

قیمت سکه در بازار | جدول قیمت سکه امروز 2 تیر 1401

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

صاحب‌خبر -

قیمت سکه در بازار چند؟ قیمت سکه کاهش یافت. آیا روند کاهشی قیمت سکه ادامه خواهد داشت؟. قیمت سکه پس از آنکه به رقم 16 میلیون تومان رسید به مرور کاهش یافت. چه عواملی باعث گران شدن قیمت سکه می شود؟.

به گزارش جام جم آنلاین، امروز (۲ تیر ۱۴۰۱ ) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۶۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون و ۵۰هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۸۳۵ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۴۴۱هزار تومان معامله می‌شود.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  15.550.000
سکه تمام طرح قدیم  14.600.000
نیم سکه بهار آزادی 8.500.000
ربع سکه بهار آزادی 5.450.000
سکه گرمی  3.050.000
اونس جهانی   هزارو 835 دلار و 3 سنت  
طلای ۱۸ عیار  1.441.600
 

قیمت سکه ۱۴۰۱/۰۴/۰۱

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۴۴۳ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

به گزارش تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 443 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 14 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 15 میلیون و 550 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 8 میلیون و 500 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 5 میلیون و 450 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 3 میلیون و 50 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 6 میلیون و 255 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1824 دلار است.

علاوه بر این، در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار با افزایش نسبت به روز قبل 27 هزار و 694 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 27 هزار و‌ 418 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز با افزایش نسبت به دیروز معادل 28 هزار و 672 تومان و قیمت خرید یورو نیز 28 هزار و 387 تومان اعلام شده است.

قیمت سکه ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

امروز (۳۰ خرداد ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۳۵۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون و ۵۰هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۸۴۲ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۴۲۸ هزار تومان معامله می‌شود.

کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

طبق تحلیل نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا، انواع قطعات سکه هم‌مسیر با نرخ ارز نشده و علیرغم نوسانات افزایشی نرخ ارز، قیمت انواع قطعات سکه با کاهش نسبت به ابتدای هفته روبرو شده و همزمان با افزایش عرضه و کاهش تقاضا، حباب سکه هم کاهش یافته است.

‌محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت قیمت اونس جهانی در محدوده ۱۸۴۰ دلار تا ۱۸۵۰ دلار در نوسان بود و محدوده نوسان ۱۰ دلاری داشته است. اما بر خلاف نوسان کم و ثبات قیمت اونس جهانی طلا، نرخ ارز در بازارهای داخلی نوسان افزایشی داشت؛ همین موضوع سبب شد که قیمت طلا و سکه نیز دارای نوسان باشد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به مدیریت بانک مرکزی مرتبط با اطلاعیه‌های صادره از سوی این سازمان (بانک مرکزی) و دولت مبنی بر ممنوعیت معاملات فردایی و معاملات کاغذی، گفت: این اقدام تاثیر مثبتی بر کاهش قیمت سکه و طلا داشت؛ این در حالی بود که قیمت ارز افزایش پیدا کرده بود و ما شاهد کاهش قیمت طلا و سکه بودیم. علت این موضوع نیز این است که این اقدام دولت و حتی دستگیری تعدادی از عواملی که معاملات فردایی و کاغذی انجام می‌دادند، باعث شد که حباب سکه کاهش پیدا کند.

با حذف معاملات فردایی و کاغذی، تقاضای خرید سکه و به دنبال آن حباب سکه کاهش یافت

وی افزود: بر این اساس قیمت اونس جهانی طلا ثابت و نرخ ارز افزایشی بوده است؛ اما قیمت انواع سکه با کاهش همراه بوده است؛ این نشان می‌دهد با جلوگیری از این نوع معاملات، تقاضا برای خرید سکه کاهش پیدا می‌کند و همین کاهش تقاضا منجر به کاهش حباب سکه می‌شود. قیمت سکه تا هفته گذشته تا یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان دارای حباب بود.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین قیمت‌ سکه و طلا در پایان هفته (آخرین معاملات روز پنجشنبه) و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قیمت داشتند که نسبت به ابتدای هفته سکه طرح قدیم ۳۰۰ هزار تومان و سکه طرح جدید ۴۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند و در حقیقت حباب آن‌ها کمتر شده است.

کشتی‌آرای ادامه داد: قیمت نیم سکه با ۲۸۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات هشت میلیون و ۵۲۰ هزار تومان بود، قیمت ربع سکه در پایان هفته به پنج میلیون و ۵۲۰ هزار تومان رسیده که به نسبت ابتدای هفته ۱۸۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی تغییر قیمتی نداشته و سه میلیون و ۵۰ هزار تومان روز گذشته (پنجشنبه) دادوستد شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطر نشان کرد: قیمت هر مثقال طلا آب شده (۱۷ عیار) که برابر با شاخص ارز و قیمت اونس تغییر می‌کند، به دلیل افزایش نرخ ارز در این هفته با ۵۰ هزار تومان افزایش در آخرین معامالات هفته شش میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با حدود ۱۵ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۴۴۲ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

وی در پایان اینگونه جمع‌بندی کرد که در مجموع در هفته گذشته، بیشترین نوسان را نرخ ارز داشته، در حالیکه که قیمت جهانی طلا تغییرات چندانی نداشته است اما حباب سکه به دلیل کاهش تقاضا و عرضه زیاد با کاهش همراه بود.

نظر شما